unge , råd !
fick hem min nya unge , 6 veckor , för en halvtimme sen och satte honom i avdelningsburen direkt och jasper på andra sidan .
men tänkte sen det kanske var för snabbt för ungens skull ?
ska jag låta honom vara ifred och vänja sig vid att ha kommit hit först och sen sätta honom i avdelningen med jasper ?
ungen piper och är ganska rädd på sin sida avdelningen
är det normalt ? man vill bara plocka upp honom och hålla om honom snutten
nej det är ingen fara. Han ska pipa, det är helt normalt. Han visar att han är underlägsen och ofarlig.

ok , skönt . då kan jag koppla av låta och det ta sin tid . gott 
Absolut :) se till så den lilla inte gömmer sig i något bara :)

Bra att jag läste detta! Min hane har pipit ganska mycket i den delade buren, och jag har varit ganska orolig!
Tur, nu vet jag att det inte är någon fara! Tack!!!
Hej, jag har också fått hem småttingarna. Min Gerbatjov som är en väldigt bestämd liten herre reagerade direkt på ungen. Han gräver som besatt mot gallret och när ungen kommer nära så stampar Gerbatjov. Ungen är bara nyfiken och piper nästan inget…
Raul har också en av småttingarna hos sig men han verkar mer lugn än Gerbatjov. MEN - Raul råkade för en timme sedan träffa de andra hannarna från en annan bur (vi städade burarna och på nåt konstigt vänster träffades dem) och de bråkade lite. Han blev biten i tassen men inte skadad. Borde jag låta honom träffa ungen eller är han uppjagad pga bråket tidigare?? Han verkar ju lugn…
Åh, ge mig tips, jag är stressad och vill verkligen att det här ska funka!!
en fråga till:
Det blev lite sent idag men de träffade varandra nu för en halvtimme sedan (typ 20.15). Det tar ju bara några timmar för hanar att bli kompisar men eftersom det är natt och om de sover tillsammans kanske de har glömt bort varandra när de vaknar. Är det en risk? Borde jag låta dem vara i delad bur hela natten för säkerhets skull?
De kan glömma under sömn, men det är sällsynt. Ställ buren brevid sängen i natt så vaknar du säkert om det blir oroligt. Ungar brukar sprätta runt så det smäller i buren och pipa ifall de blir rädd/känner sig hotad. Värre med vuxna, då bara smäller det.

pilia , är det från kaisa du fått ungarna ? i så fall har deras syskon som jag hämtade i söndags .
Alfons 
han är hur bedårande som helst , ska visa bilder på honom i helgen här , har ingen kamera just nu
lycka till med dina
#8 Ja, jag fick dem också av Kaisa. Dom är så små!! Pyttesmå! Väldigt söta, jag ska också ta kort så får ni se och även så folk kan bekräfta att det är hanar. Annars kommer jag inte kunna sova 
De var nog inte redo att träffas utan galler igår så de fick sova över natten med gallret men nu är ett par sams, och ungen piper så gulligt! Han gömde sig i en toarulle när Gerbatjov skulle dominera honom. Sedan putsade han ungen. 
Hoppas allt är väl med dina små också!