Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 4324 ggr
liinneeaa
0

Roliga grejer till gerbiler

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja här kan ni ju skriva saker som gerbiler tycker om som finns i hemmet, typ som mina låne-gerbiler gillar toapapper i remsor och en hel toarulle att hålla på med :) Dom gillar också att gnaga på nån hushållspappersrulle ;) Tyvärr kan dom inte springa igenom toarullar för dom är för tjocka :/

[Tassy]
0

Kartonger tycker dom om. Tomma makaronpaket, äggkartonger och sånt. Bara man tar bort klisterlappar, tejp etc så går det bra att ge. :) Jättebra kartongåtervinning hehe ;)

liinneeaa
0

Tack för tipset, jag gav dom en micropop låda från ica och den har dom bebott :P Synd att det låter så mkt när dom gräver i den, lär inte få sova så mkt inatt! xD

tjoffsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grannarna måste tro vi sågar sönder hela lägenheten. Jag har fått tag på papprullar i olika storlekar i stora längder på ett företag min sambo jobbat på. Det går åt flera stycken per dag!! gissa om mina gosingar är lyckliga!! =)

Det dumma är att min sambo som visste att de fanns inte tänkt på det tidigare..så jag behöver inte beställa mer från pose-idon =)

liinneeaa
0

oj den var stor! ;P

[Tassy]
0

Härligt :D

cecilia34
0

jag frågar familj , släktingar , arbetskamrater om jag inte kan få deras tomma toarullar och äggkartonger och sånt . känner mig som värsta baglady emellanåt   Flört  som går och samlar på saker

Pose-idon
0

Glad#3 Haha, kommer endå inte flera rullar förrens nästa höst! Flört Räddade 30-40 stycken iallafall

//Elin

liinneeaa
0

oj ;P

isafisa
0

#7 hur ska vi klara oss så länge? :O Mina har börjar inse att de går att gnaga sönder om man bara vill ;)

liinneeaa
0

ja mina med, dom har gnagt upp den största sidan på en popcornkartong (utan popcorn såklart!!) från ica :P

tjoffsa
0

#9 jag kan såga sönder lite så om de rymms i resväskan kan jag ta med mig upp =)

liinneeaa
0

upp vars? =)

Pose-idon
0

#12 Jag tror dom snackar med varranda Tungan ute

//Elin

liinneeaa
0

Ja kanske det, men jag förstår fortfarande inte vad tjoffsa menar men upp ;P Är det upp en våning bland lägenheterna eller upp till norrbotten eller? ;D

Pose-idon
0

Upp till Lule/Pite Tungan ute

//Elin

liinneeaa
0

Åh! Där bor ju jaag! På båda ställena, pappa i piteå, mamma i luleå :D

tjoffsa
0

jag menar ju luleå=) hihi

isafisa
0

tjoffsa: Det får du gärna göra!

tjoffsa
0

#16 Min mamma bor i pite och pappa i lule =)

liinneeaa
0

tvärtom mot mig ;D

du kan ta med till mig om gerbilerna ryms i dom ;P

om du vill så kan ju vi träffas på djurmagazinet på storheden någon dag :) skulle vara så kul att träffa nån annan som har gerbiler :D

tjoffsa
0

jag kan ge dig lite tipps på gerbiler du kan köpa i så fall om du måste köpa från djuraffär. jag har inte fler ungar nu tyvär.

Pose-idon
0

Jag har en del djur till salu ifall du inte hittar nåt närmare. Både vuxna och halvvuxna djur av båda kön. Enda problemet är väl transport men det kan väl gå att fixa på något sätt. Glad

//Elin

tintinz
0

en rolig sak jag gjorde en gång va att ta en 1Liters glass förpackning och satte fast tvättlappar ( skumgummilappar) över som lock då blev de som en liten studsmatta åt dom :)

///Patrik

isafisa
0

#20 ja annars finns ju jag ;) Ska ta nästa kull i april typ men har en ung hona som är ensam som behöver nytt hem. Har skickat dig ett PM :)

[Tassy]
0

#23 Rolig idé, men tyvärr inte lämplig åt gerbiler då de ej får ha plastsaker. Får de i sig plast kan det döda dem.

tintinz
0

de är nog ingen fara med plasten:) de bet sönder tyget först så de låsnade och då va ju hela leksaken förstörd :P

men annars dom bara bitit sönder skålar som mina föräldrar ställt ner med grönsaker i :)

visste inte att de va så farligt med plast.

Denna kommentar har tagits bort.
[Tassy]
0

Jo, det är just det de är. Det är inte jätteovanligt att man vid obduktion på gerbiler hittar döndertrasade magar där plastbitar skurit hål. Visst det är inte jättevanligt heller, men det är en så onödig risk att ta, och ett så fruktansvärt plågsamt sätt att dö på.

atraxy
0

Jag brukar fylla en kartong med en så mycket hö jag får i den och sedan stänger jag igen den om det går och lägger ner till dom så har dom att göra en stund. =)