Mina gerbiler äter inte blötmat.
Mina två gerbiler som nu har bott hos oss ett tag vägrar äta blötmat tex barnmat och frukt.Vad ska jag göra?Dom måste ju få i sej allt dom behöver(en av dom är rätt tjock medans den andra är tunnare)eller hon är tjockare än sin syster iaf
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
vad har ni provat att ge? Kan hända att ni itne hittat deras favoritmat än :) Alla är ju olika och vissa hatar kladdig mat :P
Hehe ja de brukar vara rackarns kräsna ibland om maten råkar vara kladdig. Men det är ingen fara om du har ett bra basfoder.
Gillar de mandlar och nötter? När mina första gerbiler skulle testa barnmat för första gången kladdade jag lite barnmat på en mandel och gav till dem eftersom de inte åt annars. Men när de väl testat barnmaten på mandeln förstod de att det faktiskt var gott och började äta med god aptit. :)
Ok va bra…har prövat spagetti och köttfärsås och kyckling och ris och nått mer jag glömt bort
sen har jag prövat äpple och persilja och även testat att köpa barnmatsburk frukt.
Kom på en sak nu när jag skrev…Dom äter inte sin torrmat om den är i deras skålar heller, utan äter enbart maten som ligger på marken, även deras kräckerstänger får jag ta bort runt stängerna och lägga på spånet annars tittar dom bara på dom
#4 fniss låter som väldigt speciella individer du har där :D
#3 Dom äter bara mandlar och nötter ibland,inte så att dom kastar sej över det direkt
#5 Hmm jo fatta rätt snabbt att dom inte är som dom ska

hihi , jo jag känner igen det med kladdig mat . har också en dam här som inte vill bli kladdig om tassarna . en fin dam det, ser ni
. kan gå att äta om matte håller i det

Mina är inte heller mycket för kladdig mat
. Några äter pannkaka och pasta. annars får de morrot och det uppskattar de flesta. Favorit-Maten är mandelflarn… fast det får de som godis.

Många lär sig med tiden.. ingen av mina har varit överförtjusta i kladdmat som små.. några äter det fortfarande inte.. men de flesta av mina är nu mellan 1,5 och 2,5 år nu och de äter nu kladdmat.. alla utom en.. hon slet av sina tänder när hon va yngre o kunde bara äta blötmat då.. sen dess har hon tvärvägrat.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida