Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 812 ggr
Charlie2006
2010-02-06 12:30
0

Antonius låda?

Nu är det så att jag kanske ska ta imott 2-3 gerbiler från en som inte kan ha kvar och det jag undrar är om jag kan ha dom i en antonius låda?. Då jag använder dom till några av mina hamstrar så tänkte jag om man kunde ha till gerbil också.

Då det va ett tag sedan jag ägde gerbiler (ca 8 år sedan) hade då en stor gallerbur vilket jag har dåligt samvete för det nu :/ men köpte från djuraffär och dom sa att den passade aldeles utmärk och va ganska ung då så lyssnade på dom.

Men ellerfall undrar vilket mat gebiler ska ha, kan dom ha samma mat som hamstrar eller som möss (eller en blandning där imellan)?

Skriv gjärna tips till mig också Glad och tacksam för svar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

southdakota
2010-02-06 15:44
0

Antoniuslådorna passar inte gerbiler, de behöver nämligen större utrymme. Däremot kan du köpa en SAMLA-låda på 130 liter till dina blivande småttingar. Flört

Ang. maten har den frågan ställts många gånger, använda göra sökfunktionen för att hitta mer info. Glad

Charlie2006
2010-02-06 15:54
0

#1 Tack för svaret Flört vill ju att dom ska bo tillräkligt stort, då blir det ingen antonius för dom. Ska åka till ikea snart då kan jag nog inhandla en samlar låda :). Hur många gerbiler får plats i en samlar låda (2 stycken eller?)? vill nämligen veta hur många jag ska ta med hem.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

southdakota
2010-02-06 15:57
0

#2 De passar bäst till 2 - 3 stycken, 4 som allra mest. Själv har jag 3 i min och det funkar bra tycker jag. Glad

Charlie2006
2010-02-06 15:59
0

#3 Okej då vet jag ;), dom hade 7 stycken + dom vuxena som dom inte kunde ha kvar, men vill nämligen inte ta på mig ett så stort ansvar utan 2-3 räcker gott och väll.

Min hemsida

//Frida