äntligen:D
Nu ska jag åka och hämta mina bäbisar.
som jag har väntat och dreglat över Era fina gerbiler:)
ska försöka knäppa några kort sen ^^

Spännande! Ser fram emot bilder! :D
Lycka till med dina nya familjemedlemmar :)
loranga och pepsi har nyss kommit hem:) pepsi springer runt som en galning och krafsar på glaset medans loranga har gått o lagt sig^^
åh vad kul :D Grattis :)
frågade på affären hur gammla dom var 5 veckor gissade dom på ev 6 veckor, ena är grå med vita prickar medans den andre ser lika dan ut fast nogat el ljusbeige hmm lite förvirrad vad dom kalls:) fick visa hur man gorde med rullarna dom ville visst inte gräva själv utan jag var så tvungen att gräva ner dom åt dem.^^ var inte heller direkt svårt att he dom i akvariumet då rese boxen inte fix plats i den :) dom sprang till handen och ville up vilket jag vart paff då man har haft hamster och fick nästan slås för att den skulle komma med hehe. ser lite roligt ut när dom fixar huset jag tänker " vårstädning" spån flyger hit o dit och loranga som bossar med det. så jag antar honkommer bli big mama den som bestämmer:P
Grattis till de små nykomlingarna!
Tackar:D måste bara säga en sak de är så tyst när dom sover:O
man vill nästan väcka dom för att ha lite oljud omkring sig lol
Vad kul, lycka till med dem, är det honor eller hanar (fast det kanske står^^)?
//Elin
2 små honor:) som inte verkar förstå än vad toarullar är för något o.o
#9 Dom kanske aldrig fått gnaga på toarullar, ge dem lite tid, dem är väl inte så gamla än? 
//Elin
5 veckor gissade dom på :) ända stället dom grävar och donar är i huset pappret var heller inge intressant ha i huset heller tyckte dom:P
Dom lär sig när dem blir äldre, några av mina visste inte heller sånt när dem är små, dom lär sig saker, precis som männskor! 
//Elin
mjo:) mina små ögonstenar här ska de skämmas bort varje helg:D
Får dom äta banan?
Japp! Dom flesta tycker om det.
Fast yngre djur kan vara petiga med vad dem äter 

//Elin
ok:) vill knäppa kort men har ingen camera för att få hjälp med färgerna:) loranga är grå med vit prick på huvudet svansen och vit mage samt hon har vit halsduk:P
pepsi ser likadan ut fast utan vit maga tror jag O.O hon e för snabb:P
men hon är nugat tror jag dom sa o,o men dom visste inte vad dom kallas ser nästan ut som loranga fast 2 vita prickar bara och en liten på svansen vad kan de vara o.o
hm teckningen på loranga låter som pied collared, men färgen kan variera. Troligtvis är hon en dove eller en lilac.
pepsi kan ha samma teckning, beror lite på :) Men låter så. färgen där är dock svårare att gissa utan bild :)
Tack för hjälpen:) btw är de någon som har provat gett dom kidney bönor? O.O
Lilmoon Det tog ett tag innan mina flickor fatta vad toarullar o pappret ska vara bra till ..Det kan ta ett par veckor eller så innan dom fattar… Lycka till med flickorna!!
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

visst är man kär i dem ! de är verkligen ens små ögonstenar och man är hur svag som helst för dem
ögonen är svarta men min grå/svarta är vit om magen o,o men har bara ngn prick på skallen och ser ut som hon har en halsduk runt halsen:P och vit prick på svansen:)
Då borde det väl vara en Grey agouti, teckning är jag osäker på.
//Elin
ok:) har aldrig varit med om så lugna djur dom sover mest O.O stoppade ner en kartong förut nu ahr dom byggt ett slott kan man säga halva akvariumet är deras hus o,o