Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 919 ggr
Sphynx
0

Xtra vital, Gerbilfoder, är det bra?

**Features:
**

• 

lower fat levels than a typical hamster mix, which is better for their health

• 

made with the best quality ingredients

Editorial Reviews:

Product Description Beaphar XtraVital Gerbil Food 500g A complete, premium gerbil food, made with the best quality ingredients, and supplied in gas-flushed re-sealable packets for maximum freshness and palatability. Originating in semi-arid areas like Mongolia, gerbils have slightly different nutritional requirements to hamsters. Beaphar's XtraVital gerbil food has lower fat levels than a typical hamster mix, which is better for their health. Gerbils have a tendency to become sunflower junkies through selective feeding, so it is recommended that they are not given a constant supply of food which contains these, to avoid this problem. Suitable only for Gerbils.

Gerbil food
XtraVital gerbil food is a very tasty, balanced premium food. It contains all the necessary vitamins and chelated minerals (minerals wrapped in a coat of proteins for enhanced absorption). The food is ideally suited to the nutritional needs of the gerbil. In the wild, gerbils mainly eat parts of herbs or herblike plants, flowers and leaves. In addition, a lot of gerbils eat animal foods, like insects. This is why XtraVital contains turkey to fulfill this need for animal protein. XtraVital is rich in proteins and low in fat, as Gerbils have a tendency to easily lay down fatty tissue. By adding Echinacea, a resistance-enhancing plant extract, XtraVital ensures a healthy, high-spirited gerbil. The food also contains MOS (mannan oligosaccharide) and FOS (fructo oligosaccharide) which ensure regular, healthy bowel movements.
Dietary advice: Gerbils eat better when they have to find their own food, so scatter the food throughout your gerbil cage instead of putting it in a food tray. The taste of the food will ensure that your gerbil will accept XtraVital immediately. However, it is advisable to carefully follow your gerbil's food consumption for the first few days, and perhaps mix XtraVital with your current food to begin with.

Recommendations: Gerbils like routines, so it is sensible to feed your gerbil at the same time every day.

Innehållsförteckni ngen är så pytteliten, men blandningen innehåller, förutom det som står ovan bla. Ärtplättar, rödaktiga(morot?)plättar, majsflingor mm.

Tänkte blanda det 50-50 med Finax osötade musli. Är detta ett tillräckligt fullfoder då?

Vad mer tycker ni jag ska ge dem?

Sphynx
0

En fråga till, klarar de att ha fri tillgång(av torrfodret)?

tjoffsa
0

låter bra foder men viktigt är att veta vad och hur mycket av vad gerbiler behöver. tex kolhydrater, protein mm. jag blandar inte ut mitt foder med musli för då rubbas balansen i det dom behöver i fodert.

Sphynx
0

Jo jag vet, och jag är inte tillräckligt duktig helt enkelt, detta blir mina första gerbiler, så därför hoppades jag att detta skulle vara ett tillräckligt bra basfoder att blanda upp med (som jag trodde var praxis). Men det behöver jag alltså inte? Sådana här "ägg-pinnar", behöver jag inte ge det heller, det är väl mest för det animaliska proteinet, o dt ingick ju?

isafisa
0

Jag tycker det fodret är ganska ok, själv kör jag en blandning av någon hamsterblandning (knappt nå frön) och Pretty Pets. Dock verkar den vara något för energirik då en gick upp drastiskt i vikt av den :S Så ska ändra lite i den.

Håller på och läser om fodergivning i skolan just nu så ska ändra vartefter jag lär mig ;)

tjoffsa
0

#1 jag har alltid fri tillgång. mina lägger inte på sig iallafall =)

Solaika
0

#1 De tillomed SKA ha fri tillgång :) Har man en väl sammansatt foderblandning så blir de inte tjockisar. Blir de det så får man gå igenom maten och se vad man bör ta bort.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Sphynx
0

Tack för era svar Glad