Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 810 ggr
MaaariaS
0

Gångar

Låg och tänkte innan jag somnade igen*s* på det här med gångar.Om man tex är allergisk mot spån så har jag hört att man kan lägga i rör som gångar ist för att dom ska gräva gångar själva,vad är det igentligen en gerbil behöver just gångarna eller att få gräva gångarna?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

tjoffsa
0

egentligen både ock skulle jag vilja säga. Men jag tror mer att kunna gräva gångar. Men är man allergisk och tom kanske gerbilen också så vet jag inte om det finns mer att göra än att ge den rör.

Asa-S
0

De bor ju gärna i sina gångar oxå. Mina föredrar att bygga sina bon i anslutning till gångarna. De ratar huset när de fått ordning på gångarna. Att bygga/gräva gångar är en väldigt stor del i gerbilernas liv. Det första de gör när man byter spån är att gräva gångar och fixa boet. De lever ju under marken..en naturlig instinkt. Jag kan väl tycka att om man inte kan ge dem en stimulerande miljö så finns det andra djursorter som inte har behov av gångar. Kanske låter lite hårt men ibland ser man gallerburar med gerbiler i…och de kan klättra i olika ställningar men deras stora passion/behov är ju att gräva inte att klättra. Det är ju oxå det som jag tycker är så kul med gerbiler..deras gångbyggenSkrattande Som brukar vara helt fantastiska och kul att se när de gräver.

Solaika
0

De allra flesta gerbiler är inte jättebra på att klättra heller. De är inte gjorda för det.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#3 jag är inte säker på det, jirdarna är rena rama apona, och de är nära släkt.

Solaika
0

Jag har då ingen som kan klättra iaf. Balansera på kanten på tex sandskålen går bra men inte klättra någe mer än så.

Does it become a walk?

/Ida

Asa-S
0

Visst kan de klättra och hoppa högt men ialla fall mina föredrar att gräva gångar,boa och samla mat. Får de välja mellan en gång och en klätterställning så har mina valt gången….Har testat och de älskar att gräva!Skrattande

[Tassy]
0

#6 Ja grävbehovet är klart större :)

Solaika
0

#6 Haha, ja hoppa kan de allt. Studsbollar! Men ingen av mina är någe vidare bra klättrare. :P

Does it become a walk?

/Ida

southdakota
0

Mina är väldigt duktiga grävare och hoppare, men klättring, njah.. då är hamstrarna bätttre. ;)

Asa-S
0

Ja,inte är de duktiga klättrare med de kan om något lockar tillräckligtFlörtSkrattande! Men inte är de smidiga när de gör det..haha.

dexter98
0

Mina hoppar hur mycket som helst men de klätrar ju inte så mycket