Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 1040 ggr
[Tassy]
0

Speciella kullar vi minns

Ni som är uppfödare, ibland får man ju en kull som är något alldeles extra och som får en egen liten (extra) plats i hjärtat, utöver det vanliga förstås :)

Berätta om din kull, vad gjorde den så speciell? Glad

jaanniepaalm
0

hehe hoppas det är okej om man skriver fast man inte är uppfödare. Ta bort den annars. Jag minns min första kull, jag var inte så van och så :P men min lilla Gnizzla skötte allting så bra. Jag har kvar en av ungarna idag till och med :)

[Tassy]
0

#1 Självklart är alla välkomna att skriva :)

Solaika
0

Båda mina två första kullar va väldigt speciella.. men det är väl den första som är mest utöver det vanliga. 2 grabbar o 1 tjej. Alla tre är kvar här och kommer så förbli tills de dör. Vilket jag hoppas dröjer! Dels minns man den ju eftersom vi trodde att vi hade två bröder och inte bror och syster. Men att umgås med dem varje dag gör att jag påminns om varför jag kämpar för att få fram riktigt trevliga gerbiler.. De är helt underbara och jag önskar att alla som har gerbiler ska få glädjen att ha så härliga husdjur som dem.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Asa-S
0

Min första och enda kull(hitills) var så kul att följa utvecklingen. Att de var så små och att det hände väldigt mycket bara på ett dygn. Sen att de 5 små hade olika färger vart en total överraskning. Jätte kul!Skrattande Vill ha fler kullar i framtiden…Tre st bor kvar här. Två killar och en tjej!

isafisa
0

Den senaste kommer jag aldrig glömma, men det pga att det gick snett med båda bebisarna så de ligger nu i frysen…

Annars är det ABBA-kullen jag minns lite extra! Min första kull och allt var så nytt. Varje dag var det något nytt man upptäckte och jag betedde mig som en surrogat mamma ^^ Kollade ofta att de fick mat och att mamma tvättade dem m.m. :P  Sen minns jag ju Intermezzo från den kullen som vi handmatade en vecka men som vi sen avlivade pga att han utvevklades bakåt och blev inte bättre :/ Men det avr en väldigt nyttig upplevelse!

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag minns bäst Diamants kull, just för att det sluta som det gjorde men också för att mamman var underbar och trevlig.

I den kullen fanns också töserna jag skulle behålla, Topas och Sapphire.

Hälsningar Malin

tjoffsa
0

#5 va otur du har med dina gerbiler..varför dog de 2 senaste?

isafisa
0

#7 ena blev förkyld och mamman stötte bort henne :/ Andra blev ihjälbiten av sin nya kompis en timme innan leverans. Så ja, de var en liten oturskull

Gerbilflicka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min 2:a kull nagonsin var nog min mest speciella. Alla 3 ungarna fick stanna och jag var mycket fortjust i dem allihopa. Fodda den 22/1-06.

Orion's Little Lotte (saffron), tjejen som fortfarande finns kvar har och fyller 4 ar om mindre an en vecka. Min favorit sedan fodseln tills nu.
Orion's Phantom of the Opera (agouti), blev min lillebrors och min pappas kelgris som garna sov pa magen framfor tv:n.
Orion's Angel of Music (argente), snyggingen som vann utstallningar och var en riktig myspys-kille till vardags.

Stora personligheter, underbart temperament - ja, helt enkelt fantastiska gerbiler! Min avel har kanske kommit langre nu, men det ar mycket tack vare den har forsta kullen som grundade allt vad temperament och livslangd heter genom Lotte.

[iurochskur]
0

Hej!

Det är några år sedan jag var aktiv gerbiluppfödare, men jag hade några kullar. Däribland ett par som fick många färger i sin kull: Nutmeg, agouti, grey agouti, m.m Jag önskade en silvernutmeg och väntade. Fick till slut en enda silver nutmeg från det paret.

Det var en speciell kull för mig.

Har tyvärr ingen bild kvar på dom.