Är det farligt?
Som jag har skrivigt tidigare har jag en gerbil med tråkigt beetende, nämligen att han gräver fast det inte finns något att gräva..
Han tillbringar nu nästan hela dagarna i ett 275 l akvarium..
Vilket han gräver mycket i, och ibland lyckas han få tillräkligt mycket med spån på ett ställe att han når upp till gallret.
och där påbörjat ytterliggare ett beetende, som jag vet att han hade tidigare innan han kom till mig.. nämligen att bita i gallret!!
Han är en gerbil som kräver mycket att bita i, och får dagligen nya saker, kartonger, toapapperrullar, toapapper mm.. MEN gallret är tydligen väldigt intressant, ibland lyckas man avelda honom men inte allt..
Jag undrade om han ville ha något hårdare att bita på, och satte fast en bit hundben i gallret.. Sådant där vitt, som är torkad hud om jag inte missminner mig!
Han väljer att tugga på det istället, än så länge, men kan det vara farligt???
kanske ska tillägga att han inte gnager på trä 

Eftersom gerbiler är allätare så tror jag säkert att det funkar med sånt ben. Jag har aldrig tänkt tanken.. men man kan ju ge dem hundmat så varför inte ben :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jo det ska inte vara någon fara med sådana ben. Man kan ge lite mjukare hundkex också om man vill.