Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 4203 ggr
Sphynx
0

Min bur (bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte bara lägga in bilder på buren :) Väntar fortfrande på locket från plåtslagaren.

Sphynx
0

glasskivan som ligger på golvet i buren ska inte vara där- och "glasfållan" ska få lister i metall så de inte kan klämma tassarna i det lilla mellanrummet som blivit emellan.

Sphynx
0

"Hyllorna" är lådfronter i glas o metall från IKEAs fyndavdelning (10:- st). Tyvärr började jag med ena hyllan innan jag hade ben till den andra- o sen fick jag inte tacg på likadna igen, därför blev denen på hyllorna olika. Tråkigt tycker jag, men invånarna lär inte bry sig :) De sitter limmade i glaset så de går inte att välta.

LisaF
0

wow vilken bur :) !!
Vad ska du ha i den lilla rutan av glas i hörnet :) ?

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Neoos
0

jätte snygg bur ;D

[Tassy]
0

Wow säger jag med! :D jättefint!

BMEXX
0

imponerad! :P

// Pabblo

southdakota
0

Tjusigt! Skrattande

cecilia34
0

coolt ,  vilket bo de får !  Skrattande hur stor är den ?

enbartmalin
0

Najs! :)

Hälsningar Malin

UlrikaD
0

Bara att börja bygga på beställning!Skrattande

tjoffsa
0
Sphynx
0

Tack vad gulliga ni är!

I buren ska två små godingar från Tassy bo :) I glashörnan ska det bara vara liiite strö och där ska badsand o toalådan(man kan ju testa iaf) vara.

Fodret tänkta jag ha på högsta hyllan. 

Buren är 100*60

Var jätteenkel o göra. fast lite trist om man skulle vilja ha annat djurslag i den nångång, för det sitter rejält :)

tjoffsa
0

är det siliconlim du limmat hyllorna med?

Sphynx
0

Nej, det är vanligt sättlim. Du vet konstruktionslim på spruta. Silicon hade varit smartare- lätt o a bort o ändå hållbart- men jag hade inte det hemma tyvärr :)

Neoos
0

är siliconlim sånt som man brukar limma akvarium med för att inte läcka ut vatten?

Sphynx
0

Vad jag vet finns inget som heter silicon-LIM (brukar nog stå våtrumssilikon på sprutorna ?), det är ju egentligen för tätning (akvarier, fogar i våtutrymmen mm), men det går att använda som fästmassa med. Det blir en elastisk fog av det, går att ta bort sedan. Om du kollar i bakkant på din diskbänk så har du säkert en fog av silicon där.