Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 562 ggr
MaaariaS
0

Glad gerbilägare.

Efter flera dagar av oro och problem så verkar mina gerbiler äntligen glada och nöjda över tillvaron, Den svarta(som antagligen kommer heta Kelly) har ju varit otroligt stressad av alla bråk hon hade med sin syster(som nu inte bor hos oss längre) men idag så verkar hon inte lika stressad utan kom fram till handen och åt ett mandelspån och den andra som antagligen efter mkt kollande på bilder troligen ,enligt mej iaf, är dove(hon kommer nog att heta Cindy)har varit framme idag vid handen men tyckte inte om mandelspån tydligen.Dom är underbara och verkar nu börja bli lite mer sociala än vad dom var förut men dom måste nog vara världens lataste gerbiler,jag la in en  full toarulle med papper men dom tar inget papper ifrån den, utan jag måste riva bort lite papper som dom då direkt tar in i sitt bo Skrattande

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Tassy]
0

vad skönt att det börjar lugna sig för dem :)

Solaika
0

Du ska se att mandelspån kommer att falla båda damerna i smaken så småningom.. jag har ett par fåntrattar som vägrar ta ur handen. Men lägger man det framför dem så äter de gladeligen.

Sen brukar de vara mer försiktiga i början. Ge dem några veckor så kommer de inte låta en toarulle vara ifred sen ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

MaaariaS
0

Tack ja det är jätteskönt att dom börjar lugna ner sej…nu har jag gett alla djur utom hunden julklappsgodis(mest för att vissa av dom sover i morron när vi åker)God Jul allihopa….

Medarbetare på Chinese crested ifokus.