Första kullen efter 10 års uppehåll.
Häromdagen föddes min första kull av Gerbiler efter 10 års uppehåll sedan jag lagt min uppfödning på vila.
Underbart att få små knattingar igen.
Och ingen dålig första kull heller…8 små sötnosar.
Här kommer en bild på dom,och fler bilder kommer efter hand dom växer
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Härligt
Vilka sötisar 
Oj, det var ingen dålig omgång 
Vad väntas för färger? Vilka är föräldrarna? Vad inriktar du din avel på? 

Vad kul!
Jag trodde Mems skulle få en kull till men det blir det nog inte:( …..lite tråkigt då jag räknat med en kull till men så kan det gå
Grattis till de små finingarna!
Kul! sötisar! 
//Elin

Här kommer lite nya bilder.
Färgerna bli nog 2 agouti och 4 agouti pied och dom två ljusa med svarta svans,öron och ögon…vet jag inte riktigt.
Jag minns inte att siamesungar såg ut så som små.Jag tycker dom föddes beiga/gråa och fick pointar med tiden,men mitt minne kanske sviker.
Nån som vet?
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Nej siameser har inte pointar som små :) runt 10-12 veckor har jag för mig att pointsen kommer. Den ljusa ser ut som en polarfox/silver nutmeg eller vittecknad DEH. Had har föräldrarna för färg?

Mamman är nutmeg och pappan är Agouti pied.
//Malin
vet du något om mor/farföräldrarnas färg?

vilka små underverk
tror du att man skulle kunna kpa en hane av dem ? eller är alla upptagna redan ?
jag har en pojke här som längtar efter sällskap
Hur kommer det sig att du tog en kull?
Varför just dessa föräldrar?
Hälsningar Malin

Jag har länge sökt efter trevliga tilltänkta avelsdjur att starta upp min uppfödning igen med.
Och jag har nu några fina exemplar här hemma och dom absolut bästa kommer jag avla på.
Dessa föräldrarna här har det jag ser som goda egenskaper hos gerbiler.
Fungerar bra i flock,väldigt kontaktsökande,framåt,orädda,välväxta m.m.
//Malin
Vad härligt att du hittat så bra gerbiler!! Det är ganska svårt att få tag i bra avelsdjur, får man fråga varifrån dom kommer? :)
Fina! :)