bushy tailed jird
jag har fått hem tre stycken jirdar från danmark. Det var meningen att det skulle vara persiska jirdar men när jag väl tog emot lådan från en tjej som hjälpte mej med transporten så var det nåt helt annat som satt och tittade på mej genom gallret. Hade inte en aning om vad detta var, mer än att det inte var sånna som jag redan har hemma.
med lite hjälp kom vi fram till att det var jirdar, men fel sort. jag har aldrig hört talas om dessa innan men har nu läst på lite och de verkar ganska så lättskötta. Givetvis får de stanna..
Besvikelsen var rätt stor kan jag säga. Nu måste jag fortsätta leta.
Ajajaj rackarns!
Du får gärna dela med dig av det du har fått hem (bilder och fakta
)
de låter spännande 
Hälsningar Malin
de är förvånansvärt orädda. i morse stoppade jag ner armen i akvariet och dom hoppade upp utan och tveka och klättrade hela vägen upp och satte sej på axeln. det var lite läskigt, vet ju inte hur de är, tänk om de plötsligt hoppar ner från mej och skadar sej. Sen ligger fingrar risigt till, de tuggar på allt och mina fingrar är inget undantag.
när de hoppar omkring så håller de svansen väldigt udda. jag trodde de hade så kallad hjulsvans men har läst att de tydligen gör så med flit. de håller svansen rätt upp och vippan tippar då fram över ansiktet på djuret. Och vilken vippa de har med. ser lite ut som en ekorre med skabb:P
ska försöka få lite bilder på dom idag sen..

hihi , låter som roliga djur
jag vill gärna se bilder 

Vad söta
! Vilken häftig svans!
Vilka finingar 
Ooooh, nu fick jag nåt mer att sätta upp på önskelistan 
det kommer bli bebisar;)
oooh ooh ohh!
Nu måste jag ju börja läsa på om dem 
som jag fattat det så är de väldigt lika gerbiler i sköttsel. dock så gräver de inte nåt direkt. De vill bara ha lire mer protein i kosten.
har läst att hjul är bra för att de har sån energi. visst, det var en utländsk sida. men tror ni de kan va värt att testa? för nu gör de volter hela tiden.
Åh vad vackra dom är :D Något att fundera på inför framtiden (om typ 10 år)

väldigt fina raringar ! underbar svans 
Var det dessa du behövde hjälp med att förvara…?(Som jag glömde svara på)
Hälsningar Malin
japp de va dessa:) men hittade en som bor 9 mil från mej som skulle ner till mässan och hon va så snäll att hon hämtade dom åt mej.
Så bra det löste sig :)
Läste ditt PM på jobbet men glömde bort det tills jag kommit hem :P
Hälsningar Malin
Söta var de i alla fall.
Vad smart med korg som hus.
Hur har det gått med dom? Några ungar kanske? ;)
Hälsningar Malin