Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 816 ggr
BMEXX
0

hm vad för låda?

Hej har sett att det pratas en del om samlar lådor, vad är det för låda?

Är det dom där antonius som finns på ikea som man brukar använda till hamstrar? Tycker de verkar lite små, tom för en hamster.

Ursäkta om frågan kanske kommit innan eller står någonstanns som jag har missat.

Är ny här:)

// Pabblo

southdakota
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De är betydligt större än Antonius, hela 130 liter. (Antonius bara 50 liter.) 
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30102974

Välkommen förresten! Har du några egna raringar (gerbiler)? Skrattande

BMEXX
0

Ah det där såg mkt bättre ut:)

Nej men funderar på att skaffa två st. Har haft en innan (fick i julklapp och min föräldrar visste inte att de ska leva flera)

Tack:)

// Pabblo

GerbilPuss
0

Jag har funderat på att köpa en sådan låda från ikea (130l) men är osäker hur dom ska få vatten!

Jag har haft heltäckande burar förut, och där finns det ju ett hål till en vatten flaska. Men är sugen på något nytt.                                           Tacksam för svar!

///Agnes

ivanhoe81
0

det finns 2 sätt att göra med vattenflaskan
hänga på insidan som man gör i akvarium eller som jag gjorde på en samla, borrade ett hål och satte in nippeln i det hålet (fast jag skruvade ju även fast en hylla så man inte behövde gräva bort eller lägga till spån så de nådde den)

Asa-S
0

Jag köpter vatten flaskor som jag hänger ifrån nättaket både i samlan och i akvariumen. (finns ögla längst upp på vattenflaskan)Glad

[Tassy]
0

och jag gjorde en ståltrådshållare och hängde der flaskorna :)

man virar en ögla runt pipen och en runt själva flaskan. Lätt att lyfta ur flaskorna och lätt att höja och sänka flaskan efter behov :)