Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1276 ggr
MaaariaS
2009-12-19 23:49
0

Bråkar

I Tisdags så köpte jag tre gerbiler ,honor.

Två av dom går jättebra ihop medans den tredje bråkar med dom andra två och nu har även dom andra två börjat bråka med henne(lite snurrigt men jag hoppas ni förstår).

Bråkar dom för att göra upp rang?eller vad händer?Hur länge kan detta hålla på? ,om det nu är om rang dom bråkar.

Dom springer runt och jagar bort varandra hela tiden och verkar stressade av det.Den som bråkar/blir bråkad med får alltid vara ensam.

Dom som går bra ihop har det jättemysigt ihop,dom sover ihop,brottas och äter ihop och man ser verkligen skillnad på när dom brottas att det är på lek, till skillnad mellan dom och den andra gerbilen.Jag har haft gerbiler förut , men har aldrig varit med om att dom inte tycker om varandra,vad ska jag göra?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emelie-tex
2009-12-20 00:21
0

Ta ut den som inte går ihop med de andra, skaffa en liten bebis gerbil och sätt ihop med galler imellan tills man ser att de accepterat varandra.

Lycka till mvh emelie

[Tassy]
2009-12-20 01:21
0

Jag håller med föregående talare.

Du måste genast sära på dem innan någon blir allvarligt skadad eller i värsta fall dödad.

Man bör inte ha honor annat än 2 och 2. inte fler, inte färre.

Lycka till.

MaaariaS
2009-12-20 18:05
0

Nu är problemet löst,åkte tillbaka med den gerbilen som vart utstött,jobbigt för mej, men bäst för alla tre.Tack för ni svarade….

MaaariaS
2009-12-20 19:21
0

Båda gerbilerna som är kvar springer nu runt i akvariet och mår jättebraGladinget bråk och dom myser med varandra något som dom inte gjort förut….va skönt det känns,jag var så orolig när jag såg att dom inte mådde bra…Tack ni som svarade på mina frågor…..

[Tassy]
2009-12-20 21:39
0

Vad bra att det löste sig :)

MaaariaS
2009-12-20 21:51
0

Tack så mycket… hon fick åka tillbaka till hennes andra systrar,vet inte hur det har gått ,men ska ta och ringa om ett par dagar och höra hur hon mår….