Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 599 ggr
MaaariaS
0

Färg hjälp

Vet inte riktigt vad fägerna på mina nya gerbiler heter men en är black och en är agouti med vita tecken på huvudet som ser ut som en stjärna och lite vitt på kroppen också(vad heter teckningen?) och den tredje har också samma teckningar av vitt som den andra har ,men jag vet inte alls vad det kan vara för färg i bra ljus ser den nästan lite bleklila ut men när det blev mörkare så ser den ut som en blek agouti(ska ta kort senare nån dag när dom lugnat ner sej lite och blivit lite tamare.Men är det nån som kan gissa vad det kan vara för nått utan att se en bild?jättesvårt jag vet men är så nyfiken på vad det är för färg.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Tassy]
0

är det vita som en krage på halsen eller lite överallt? den gerbilen som är av okänd färg, har den röda ögon?

MaaariaS
0

Förlåt skulle ju ha skrivit att det vita är som en krage på båda och att den jag inte vet färgen på har mörkt röda ögon, alltså inte sån färg på ögonen som albinosar brukar ha.

[Tassy]
0

vitteckningen verkar vara pied collared, om jag inte yrar i nattmössan :P

färgen kan vara en lilac, men behövs bild för att svara säkert.

MaaariaS
0

Tack ser enligt mej mera ut som dove men jag tar ett kort så småningom när dom blivit lite mer varma i kläderna(pälsarna).Skrattande

[Tassy]
0

dove och sapphire är bägge lilac i grunden, men har en varsin (olika stark) blekgen. Bilderna är lite kassa på den sidan dock. Vet du något om föräldrarna (färg)?

MaaariaS
0

Nej tyvärr ingenting.

[Tassy]
0

Oki

vitteckningen blecker också grundfärgen, så jag tippar på att det är lilac

MaaariaS
0

Tack så mycketGlad