Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1644 ggr
Asa-S
0

Håll tummarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Rosalie har blivit sjuk :( Hon växer inte i samma takt och är inte igång som de andra och hon har varit den som hållit igång mest. Ifall att det är en infektion ska jag hämta ut recept på bactrim i eftermiddag. Lyssnade nyss och lite "klickdjud" hörs som jag inte hörde i går. Så håll tummarna för lillstumpan! De andra är det full fart på! Rosalie ska flytta till Emilie-Tex så jag hoppas verkligen att hon blir bra för allas skull.

Denna kommentar har tagits bort.
[Tassy]
0

Håller alla tummar och tassar!

Luftvägsinfektioner som behandlas i tid brukar tack och lov få ett lyckligt slut Glad

Asa-S
0

Ja,jag ska åka nu och hämta på apoteket. Vet ringer in det kl 13. Jag hoppas att jag inte är för sent ute och att hon blir frisk lilla snuttanKyss!

[Tassy]
0

äter och dricker hon?

cecilia34
0

jag håller tummarna också Kyss hoppas allt går bra med lillla tösen

Emelie-tex
0

*här håller vi alla tummar tår och tassar i hela huset*

Asa-S
0

Hon har fått sin första droppe bactrim. Det gick bra men hon känns lite tun i hullet och hon är inte ute o busar med de andra. Tror inte att Mems diar dem längre men kanske. De blir 5 veckor på söndag. Har inte sett henne äta men det är inte ofta jag ser nån av dem sitta o äta eller dricka(kan ju inte bevaka dem hela tiden). De gnager nu och busar runt…badar i sanden..så söttKyss!  Vet inte om jag varit snabb nog att upptäcka att hon mådde dåligt:( Jag har lyssnat på dem vid örat ibland o de har alla låtit okej-fram tills nu..:(  Lilla tösabitenKyss

[Tassy]
0

ibland kan det vara väldigt svårt att upptäcka en luftvägsinfektion som inte har gått så långt. Men jag tror ändå inte det är någon jättepanik. Ibland tillfrisknar de även utan medicin. Jag hade en liten herre här som mitt i natten kippade efter andan  princip, men han åt och drack och hade kompisar som var snälla och höll honom varm, så vi skulle avvakta till morgonen och se om det behövdes vet. men icke, på morgonen var det fullt race Skrattande visst blev han inte mirakelfrisk över en natt, men det var inget som oroade längre. Dock hade han inte sackat efter i utvecklingen.

Det är svårt att säga något utan att se henne i verkligeheten, men vi fortsätter att hålla alla tummar och tassar!

Asa-S
0

Det verkar som om alltid mamma eller syskonen är inne i huset med henne. Eller allihopaFlört Hon går ialla fall mellan husen eftersom hon varit på olika ställen idag. De verkar vara väldigt mån om henne och det värmer mattes hjärtaGlad! Hon har varit varm o go så det verkar bra ialla fall. Hon ska få en liten droppe till innan sängdags…luktar banan och hon verkade inte han nått emot det änFlört. Skönt att höra Tassy-Att det kan vända o bli bra. Ja,så länge det finns liv finns det hopp!

Pose-idon
0

Hoppas hon blir bra! :D

//Elin

Asa-S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är duktig och smaskar i sig sin lilla "banan-droppe"Flört Hon verkade något piggare idag. Svårt att avgöra,jag är inte så poppis när hon ska upp men hon verkar ha förstått att det inte är farligt.

Hon är lite mindre än syskonen-Tog kort idag-Hon fick sällskap av Emmet o AliceKyss

[Tassy]
0

Mycket möjligt att hon redan är på bättringsvägen. Det går så fort med de små, och baktrim är effektivt :)

Asa-S
0

#13 Jag hoppas det! Hon ser stadigare ut idag. Carat fick bactrim o luftvägs problem som liten innan han kom hit. Han mår ju toppen så jag hoppas det här går lika bra.

Paddiz
0

Håller tummarna väldigt hårt för Lilla Rosalie.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

[Tassy]
0

Hur går det för den lille?

Asa-S
0

Hon är ute o "ränner" runt lite mer än förut och verkar piggare i benenFlört. Fast hon är väldigt tunn i hullet:( Man blir ju glad nu när hon är med de andra ute ur boetGlad Hon låter/klickar fortfarande. Hon är så duktig med medecinen! Lille stumpan kämpar på, så vi tar en dag i taget och hoppas på att det löser sig. De andra verkar ta hand om henne väldigt väl och hon är varm o go. När de andra är ute så är det alltid en av dom som ligger hos henne(om hon inte är med) och de verkar som om de byter av varandra. Går hon in i ett bo följer mamma eller någon av syskonen med. Väldigt sött att se dem bry sig om henne o varandra så mycketKyss

[Tassy]
0

Skönt att höra :)

cecilia34
0

sånt värmer ens hjärta Glad

Asa-S
0

Ja,det värmer att se att de inte ger upp på henneKyss! För ofta är det ju så att bytesdjur inte vill ha de som inte har en chans omkring sig. Marsvin slutar oftast att bry sig om sina ungar som är/blir sjuka.

[Tassy]
0

Ja gerbiler brukar vara duktiga på att ta hand om de som de känner på sig att de kan överleva. Det värmer att se Glad

Asa-S
0

Tänkte informera lite om läget. Rosalie är mager(fast har lagt på sig lite) men inga "klick"ljud nu på två dagar. Nyss kom dottern in o sa att hon var ute med de andra! Jovisst! Där satt hon och åtSkrattande Ser betydligt piggare ut och hon har väl varit ute mer än vi settFlört! Nu verkar det gå åt rätt håll! Hon får sista bactrim-droppen i kväll(10 dagar)och nu hoppas jag att hon äter upp sig och blir helt frisk!

[Tassy]
0

härligt! Skrattande

southdakota
0

skönt Glad