ibland kan man inte låta bli, köpt gerbil.
Förra veckan skulle jag in på en affär och köpa spån. Kollade in vid gerbilerna och ser 3 gerbilhonor i åldern 5 veckor i en liten bur.
när jag står och kollar på dem så sticker helt plötsligt en som är mindre än de andra fram huvudet ur en stock, de var alltså 4 st, varav 3 hade bildat flock och "stött" ut den 4e.
Frågade om jag fick gå in till dem och klappa lite, det fick jag. Den minsta kom genast fram till mig och kröp upp i handen och var hur go som helst. Hon hade ett sår vid svansroten och de sa i affären att gerbilerna bråkat lite med just henne.
(frågan är ju varför då de inte ens är känmogna, misstänker att den lilla blev över från en annan kull och bara inslängd i affären hos dessa, då hon var mindre och säkert yngre)
Tja, jag kunde inte låta bli utan lillen (nu kallad Lina) fick följa med mig hem och har fått en kompis hemma hos mig :-)
Jag vet att det var mycket dumt gjort. Så nu får ni banna mig.
Ska lägga in bilder på Lina ikväll
Det var inte alls dumt gjort, skönt för henne att få komma till ett bra hem 
Visst ska man inte stödja dålig verksamhet, men att rädda ett liv är aldrig fel.
Håller med Tassy, blir kul att se bilder på tösen 
Ja, jag håller också med Tassy :) Vad för färg har hon?

Jag skulle inte heller kunnat ignorera den lilla
! Blir kul med bilder

jag vet precis hur det känns , jag gjorde precis samma sak i fredags
men med en hane på nio månader som bodde alldeles ensam i en pytteliten gallerbur i en djuraffär. jag kunde inte heller lämna honom där så han fick komma hem till mig och bo i ett hem som älskar honom . 
det var bra gjort av dig
jättefina bilder på henne , hur fin som helst
åh gud vilken liten sötnos 

Vad söt hon är :) Det var snällt gjort av dig, så hon slapp de andra.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Sötnos