nu har jag gjort det
nu har gjort det , jag åkte till djur affären och såg att den gerbilen som de har där fortfarande var själv , i gallerbur pytteliten med helt fel saker i . jag stod inte ut längre med att se den lille krabaten ha det så , så jag köpte honom plus ett terrarium och saker han skulle behöva .
sen måste jag ordna med en kompis till honom så fort jag kan men nu kommer han i alla fall därifrån.
och jag vet att man inte ska göra det egentligen för då gynnar man hela det systemet , jag vet , men jag kunde bara inte lämna honom så . det kändes som han kallade på mig.
jag ska göra allt jag kan för att han ska bli lycklig 
Visst ska man inte gynna dålig verksamhet, men ingen kan heller komma och påstå att du har gjort fel som räddade den lilla. 
Lycka till, han kommer att få det bra hos dig, det är jag övertygad om 
Bra gjort!
Ibland måste man hjälpa den som lider utan att ha dåligt samvete för konsekvenserna som blir senare.
Åh vad ledsen man blir när man hör att zoobutikerna inte kan det där med djur. Jobbar själv i zoobutik utan djur. Det är ju så enkelt att visa hur varje djur SKA ha det och ändå så slarvar butikerna så grovt. Det är så man skäms.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Ja dom slarvar och när jag hade praktik så var det egentligen ingen av personalen som ens kunde smådjur. Den som kunde något hade liksom hur gammal kunskap som helst som itne stämmer på långa vägar längre :S
Samtidigt tjänar dom ytterst lite på djuren så de kanske tycker att dom kan nedprioriteras?
Dom skulle tjäna mer på att visa hur djuren ska bo. Då blir kunden nöjdare och kostar på sitt djur mera och kommer tillbaka till affären för att de kan sin sak.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Tack så mycket för ert fina stöd !
det värmer mitt hjärta

jag skulle behöva få tag på en hanekompis till honom i göteborgstrakten , är någon som vet om man kan hitta det där?
kanske en hane som också behöver en kompis?
tacksam för hjälp