Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 688 ggr
Solaika
0

Ett litet tips bara

Min "gammeltant" föll i golv här för en dryg vecka sen och lyckades bryta av tänderna.. Hon har aldrig varit speciellt förtjust i puréer o sånt men nu var jag ju tvungen att hitta något hon tyckte om. Och hittade en gröt som hon OCH alla andra mössen ääälskar.

Nestlé har en risgröt med banan. Jag blandade i lite extra socker i den för att hon skulle få så mycket näring som möjligt. Och som hon åt! Sen testade jag utan att söta extra för att vara säker på att det inte va för sockrets skull hon åt. Men nejdå, hon smaskar glatt i sig av den gröten. Även nu när tänderna är utväxta igen och hon kan äta normalt. Och det bästa av allt är att till och med de yngsta som verkligen är jättekräsna glatt äter av gröten.

Så ett hett tips om du har en gerbil som behöver extra näring eller som här då om någon bryter tänderna. Önskar att jag hade hittat den när Tova hade brutit sina tänder.. för henne kämpade vi med vanliga puréer. Ingen hit.

Slut på tipset :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

EricaN
0

Skönt, och superbra tips! Tack!

isafisa
0

Åh skitbra tips! Har en tant här som brutit av halva tanden på ena sidan så vi ska klippa av den andra för att jämna till dem :/ Men då är de bra att veta att denna gröt finns! Hon är nämnligen vår kräsna prinsessa :P

Solaika
0

Den e kanon. Och är dom lite kräsna så skadar det inte med lite extra socker. Man behöver ju inte oroa sig för hål i tänderna lixom ;)

Does it become a walk?

/Ida

southdakota
0

Tack för tipset, hoppas det uppskattas här hemma också Skrattande

[Tassy]
0

Jättebra tips verkligen!

Solaika
0

Är det nån annan som har hittat nåt liknande så är det bara att skriva det här oxå ju :) Det är väl jättebra att samla tips på saker som även de mest kräsna gerbiler gillar. Det är verkligen inte lätt att hitta lättätet för kräsna små skitungar ;)

Does it become a walk?

/Ida

Pose-idon
0

Bra tips! Vissa här älskar puréer medans vissa tycker det är kladdsnusk Oskyldig

//Elin

[Tassy]
0

mixade morötter går an här, typ mixerstav eller liknande.