djurskyddslagen
är det ngn som vet var på nätet man kan hitta djurskyddslagar gällande zoo -butiker . typ bestämmelser hur det ska hållas i själva butiken?
skulle behöva läsa en sådan text men kunde inte komma åt själva texten där jag letade.

åh , tack så mycket .
har letat så på nätet ikväll

jag tror det var fel
jag utryckte mig kanske fel , jag menade zoo.butiker alltså djurbutiker eller djuraffärer. jag tror den tråden handlade om zoo , djurparker
jag kikar in i mogon och ser om det finns en ny tråd 
natti natti alla

tassade in på sida tassys gerbiler , och åh vilken underbar bild på de ungar i din hand där en unge gäspar
då blir man bäbissugen
#4 Tack 
I L80 står det (som är en föreskrift, inte en lag), L81 finns inte kvar, tror den ligger under L80 istället. På denna sida kan du hitta lagen, förordningen och alla föreskrifter.
L80 gäller väl bara privatpersoner och de som bedriver hobbyverksamhet? Inte zoobutiker och liknande?
#7 Jodå, L80 gäller för zoobutiker odyl. också. Detta står i inledningen:
"1 § Dessa föreskrifter innehåller villkor för hållande, uppfödning, förmedling och försäljning av ryggradsdjur som används eller ska användas som sällskaps-,hobby- eller foderdjur.
Föreskrifterna gäller inte hundar, katter, tama hästdjur, traditionella lantbruksdjur,dovhjort, kronhjort, mufflon, vildsvin, korsningar mellan tamsvin och vildsvin, strutsfåglar, prydnadsfjäderfä samt inhemska hönsfåglar och andfåglar."
Zoobutiker sysslar ju i högsta grad med hållande och försäljning av sällskapsdjur :)
I kap 5 kan man även hitta "särskilda bestämmelser för zoobutiker, djurgrossistanläggningar och liknande anläggningar".
Tack för infon :) dom har ändrat om en del sen sist jag gluttade i pappren, eller så sviker mitt minne som vanligt :P

Tack så mycket tassy
.
så dessa är inga lagar , bara råd om vad som anses lämpligt?
så djurbutiker kan göra hur dom vill med djuren då?
tyckte jag hade läst någonstans att djurbutiker inte fick hålla till
exempel fåglar och gnagare i samma rum i butiken . är nån som vet hru lagen ser ut med det? och om de inte är tvunga att hålla djur i par som är flockdjur?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!