Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1279 ggr
cecilia34
0

neeej morrhåren!

min gerbil , esther , kom för nära ett värmeljus ( jag vet mitt fel ) och svedde ner sina morrhår på ena sidan så de blev alldeles krulliga Rynkar på näsan blev livrädd att hon hade bränt sig på nosen , men jag tror inte det då hon inte kan nå ner till ljuset i ljuskoppen . plus att hon ser ut som vanligt på nosen och skuttar runt som innan

men stackars liten , vad jag fick dåligt samvete , hon försöker liksom få det som hade krullat sig med sin ena tass.

tror ni att de rättar till sig?

cecilia34
0

det är inte farligt väl?

Asa-S
0

Jag tror inte att det är farligt eftersom hon inte brände nosen. Kanske växer morrhåren ut igen? Vet faktiskt inte. Men jag tror att hon klarar sig bra ändå. Känns väl lite konstigt för henne just nu när det har hänt.

[Tassy]
0

Morrhåren byts ut mot nya tids nog. Det värsta som kan hända är att gerbilen får lite sämre balans tills de nya är på plats.

cecilia34
0

Tack så mycket för svaren . Känns bättre nu Skäms

[Tassy]
0

:)

cecilia34
0

Esther verkar vara helt ok nu Skrattande . det var skönt att få veta att hon får nya morhår , lättar samvetet Glad

Pose-idon
0

Morrhår växer det väl inte ut nya..? Så har jag iallafall hört…

//Elin

cecilia34
0

jo , de byts ut. Skrattande

Pose-idon
0

Okej, för har hört att hos katter så växer dom inte ut igen. Förvånad Och jag tror min kompis råtta brände morrhåren på ett ljus, men vet inte om dom växte ut igen. Jag kan fråga henne. Glad

//Elin

[Tassy]
0

Jodå, de kommer ut nya - även på katter. Men det tar tid. Just katter blir väldigt dåliga utan sina morrhår, de tappar sin balans och blir väldigt vilsna. Katter är något av ett extremfall när det gäller morrhår.

[Splach]
0

morrhår växer ut igen…

Min lillsyrra klippte samtliga sju katter vi hade när jag var liten..

INGEN av dom tycktes lida av det, som dålig balans etc etc..

Morrhåren växte ut igen och allt var bra..

isafisa
0

#11 hihi busig lillsyrra där ;)

cecilia34
0

stackars missarna Flört busunge