Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1169 ggr
cecilia34
0

Hona som juckar?

Min ena hona, Doris , hon juckar på den andre honan , Esther,  Obestämd är det normalt , kan en hona göra det?

hon jagade runt stackars Esther idag så hon pep

de är runt fyra månader

Pose-idon
0

Doris försökr troligen bara visa att det är hon som bestämmer. Så gjorde mina kaniner jämt. Tungan ute Men för säkerts skull kan du ju lägga ut bild på derras rumpor här så det inte blivit fel…

//Elin

cecilia34
0

ja, det blir inte lätt , jag kan inte ens titta själv knappt , de sprattlar ju så man hinner inte se nånting .  Skrattande

men det är ett bra förslag

[Tassy]
0

låter som rangmuck. Parning medför stampande, putsande samt att hanen glider in under svansen på henne och parar sig,

isafisa
0

En annan sak man ser vid parning är ju att hanen är noga med att tvätta sina privata delar lite snabbt efter varje "upphopp" :) Så om de bara jagar runt och juckar tillfälligt och den som juckar inte tvättar sig emellan skulle jag tro att det är flickor som bara gör upp om rangen :)

cecilia34
0

hm , ja jag vet inte . tycker båda stampar lite här och där. de liksom stampar , typ kom hit, sen vänder de rumpan till ,  den andre kommer och nosar i baken och då lyfter , den som vände rumpan till,  på baken. detta gör de båda två till och från . men igår var första ggn som jag såg att någon juckade. annars brukar de mest kliva upp på varandra.

idag var det inget sånt . det kanske är när dom brunstar eller vad det kallas ,som dom gör så . läste att de gör det var 6:e dag.

stämmer det?

[Tassy]
0

Ja, de kan försöka para sig även om de är honor. Men jag föreslår en dubbelkoll, utifall det är hona/hane.

Sprattlar de mycket så ha dem på ett halt underlag och lyft bara baken i svansroten, då har de stöd med kroppen och kommer ingen vart om de springer.