Fyra olika färger-Mems Bebisar
Nu har de små sötnosarna fått päls och är helt bedårande!
Har tagit upp dem för första gången och vad snabba de är!
Minst fyra olika färger! Vilken kombination Mems o King är!
En Grey agouti,En agouti och En DEH. De andra två vet jag inte..de ser oxå olika ut eller? Den ena är ljusare än den andra..lite "gulare". Så Hjälp! Vad har de för färg/färger?

Herrejösses så söta då! Polarfox kanske? Men det va ju intressant med de olika tonerna.. blir intressant att se vad det blir av dem ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#3 Väldigt intressant! Tänk om de har olika färg! Vad är odsen?
Tänk att en blev Grey agouti oxå!
jag är nyfiken på de ljusa. tror de blir lite extra bedårande:D

#6 Ja, det blir kul o se om det blir polar fox eller silver nutte
Kanske en av varje!

Nej men gud vad söta dom är !
jag tror det är 5 färger ;)
grey agouti
agouti
DEH
polar fox
silver nutmeg (den "smutsvita")

Tänk om du har rätt Tassy!
Vad kul med fem olika färger! Fyra blir det ju minst. Inte illa! :)) Ska försöka kolla kön imorgon…

#11 Tack!
Jo,nog lutar det åt en av varje
!
Ja, med lite tur så har du det. Grattis till färgexplosionen 

Jag kollade könen idag….lite små är de ju
! Gick efter tuttar men kommer att få kolla fler gånger…haha Kommer säkert att ändra sig
DEH-Hona
Agouti-Hane
Grey Agouti-Hona
Polar Fox(tror jag)-Hane
Silver Nutmeg(tror jag)-Hona

nej men älsklingarna , man blir ju alldeles kär och förälskad
vilka underbara små mirakel de är 

#4 Nejmen herregud vilka underbara!
ooh såna små gryn de blir 

Sötare för varje dag
Idag bar Mems in dom i det andra större boet. Kanske bättre plats när de växer. Första gången som hon flyttar på dem. Mitt framför ögonen på mig kom hon bärandes på de små..ville ta kort men inte värt/ville inte störa..King bar en av ungarna..Pappa King..hihi SÖTT

Klokt av dig att inte störa, vänta med att kika mer i boet nu tills de börjar kravla ut själva, om och utifall att de blir stressade av att du tittar. Inte för att jag tror det, det känns som mom du har stenkoll på läget, men ändå :) för att vara säker. :)

#20 Nej,jag skulle inte riskera att störa dem och jag har kollat en gång om dagen/ibland varannan dag och väldigt snabbt. Föräldrarna har varit i transportlåda under tiden. Tror inte att de blivit störda men jag undrar om de flyttar ut ungarna för att städa? Låter det knäppt? De tömde nästan holken de bodde i först och nu bäddar de med nytt papper i den..tror hon har flyttat tillbaks ungarna men vet inte säkert. Jag har i papper när jag ser att det tar slut och hon städar ut gammalt papper då o då/dagligen. Väldigt duktiga föräldrar
. En febril aktivitet har det varit på kvällskvisten. Inte verkar de oroliga heller för de tigger o kommer fram som vanligt..dom vet hur man lindar matte runt sin lilla tass.hihi
Kanske ungarna börjar bli rörligare(de är ju jätte snabba) och de gör det mer "rymningssäkert??
#21 Jo gerbiler är "kända" just för sin renlighet om man jämför med många andra små gnagare. Så det är mycket möjligt att de städade. :)

Idag kollade jag könen igen och det verkar stämma med listan jag skrev. Har hanar tydligare doftköttel-den på bröstet?. Tre har tuttar i alla fall.
Jäklar vad snabba de blivit! Nu blir det att vänta några dygn igen…snart kravlar de nog ut själva om inte mamma Mems stoppar ingången som hon gör nu
! Hon vill ha koll på dem verkar det som
.
En bild på sötnosarna
11 dagar gammla

Ooooh, nu börjar de bli så där oemotståndliga, har du ordentligt lås på dörren? 

#27 vill ha:(
#27 åh herre gud vilket gryn
men du, oss emellan, vad är din adress haha 

hihi 
8/9 gerbiler var inte illa
vilken färgexplosion

#31 Javisst! Vill inte sälja någon men det kommer ju en kull till
! Kul att se vad det blir för färger
. Mamma mems verkar ju ha den minst troliga genkoden uppfödarna trodde! En riktig överraskning med en silver nutte.
Jag gillar alla färger!
De färger som finns här hemma är: Lilac,PEW,Agouti,Ivory Cream,Grey Agouti,Polar Fox,Silver nutmeg och två DEH
!!!
Aww 
//Elin

Nej vad söta dom är! 

åååh , så fina de är. vilken skön stil den som ligger med fötter i vädret hihi 
kan du mail mig två st