Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 589 ggr
tjoffsa
0

liten kisse är vilsen

Imorse när jag vaknade hörde jag en massa förtvivlande mjauanden från trappen utanför lägenheten.

Gick ut och såg en kattunge alldeles ensam och övergiven.

Jag kunde inte låta den va där ensam och rädd så jag tog in den och satte en lapp nere vid ytterdörren. Än har ingen hört av sig men jag hoppas någon gör det senare idag.

Det är en superfin och superego honkatt kanske kring en 5- 6 månader.

Hojja, om inte någon hör av sig har jag inte hjärta till att lämna den till något katthem.

Ladyinred
0

hon behöver ju inte vara från just ditt hus och då är det ju möjligt att ägaren inte ser lappen. sätt upp i mataffärerna oxå.

tjoffsa
0

ja d e ju så konstigt för d går inte öppna porten utan portkod. så d måste ju va nån granne som dragit till jobbet och katten smitit ut. ska sätta upp fler lappar i närliggande trappuppgångar om ingen kommer å hämtar henne ikväll.

Ladyinred
0

katter är snabba. hon kan följt med nån in som inte varit vaksam. vår förra katt brukade dyka upp i grannens lägenhet ett par gånger. då har han altså smitit med in genom porten och sen in i lägenheten för att en stund senare bli upptäckt i vardagsrummet:P

Asa-S
0

Hon kan ju lätt ha smitit in innandörren gått igen. Jag skulle nog släppt ut henne utanför porten om ingen hörde av sig idag. Den jamade kanske för att den kommit fel?

tjoffsa
0

det är möjligt att hon smet in när morgontidningarna kommer. för jag har varken sett eller hört den katten tidigare. iof är det ett par nyinflyttad. men pälsen var då inte blöt eller tuffsig. men helt till sig blev hon när jag lyfte henne, spann och trampa..

tjoffsa
0

nä jag vill inte släppa ut henne när d är mkt trafik här..inge bra ställe att ha lösa katter på.

Asa-S
0

Någon kan ju sakna henne? Vi har katter..många..här omkring som ibland smiter in och man får släppa ut dom igen.Ingen i min trappuppgång har katt. Vi har oxå mycket trafik här men det kryllar av katter….som är jätte keliga. Tre av dom vet jag var de bor men de andra tio…

tjoffsa
0

jag har kollat på blocket bland annat och ser att det än en del som hittat ensamma kattungar..fruktansvärt att ingen ägare tar ansvar för de. Många katter i norrköping saknar hem och det är fruktansvärt!! Dels anser jag att bor man i en stor stad och katt inte har tillgång i trygga utomhusmiljöer ska de hållas inne. Min sambo hittade 1 liten kattunge som var lämnad utanför hans föräldras hur en regning kväll, en annan granne en till kattunge. Folk som bara släpper av den och hoppas att någon tar hand om dem.

Folk borde ju vara hemma från jobbet iallafall efter 18:00

Ladyinred
0

är den mager? kan vara en sommarkatt oxå..

Asa-S
0

Tänk om man släppte hundar vind för våg-Viket liv det skulle bli! Tycker synd om många katter och fattar inte heller hur de kan få gå ute i tätort. Flera som blir påkörda häromkring…:((

Ladyinred
0

genomsnittsåldern på en utekatt är 3-5 år. man kan ju fundera på varför:S

tjoffsa
0

nu har hon hittat hem. det var grannen i andra trapphuset som ägde henne.

Asa-S
0

#12 Skönt att en kissen hittat hemGlad!

cecilia34
0

skönt att hon har kommit till rätta . kan  du sova gott Glad