rädda en gerbil
jag var inne i en djuraffär idag och skulle köpa badsand till mina älsklingar när jag fick syn på att de hade en gerbil eller flera , kunde inte avgöra jag såg ingen när jag stod där, med alla tänkbara fel man kunde göra.
i en liten gallerbur , ingenting på golvet , några saker i som inte alls såg lämpliga ut och jag gissar att den var själv men det vet jag inte säkert.
jag blev smått ledsen där jag stod och arg att de som säljer djur inte har ens brytt sig om att veta hur de ska ha det. ( det är ju i och för sig ingen nyhet) . och så sttår det " vi älskar djur "deras logga !
jag fick sån lust att köpa det lilla djuret bara för att rädda det därifrån och ge det ett bra hem som det förtjänar.
men nu kan jag ju inte det , eftersom det inte går att sätta ihop dem hur som helst och det är mycket arbete med dem som jag redan har.
vad skulle ni gjort?
blev så frustrerad 
säg till personalen.
är det inte lag på att man ska ge skötsel information när man säljer djuren? de kanske borde läsa den själv också >.<
vad finns det för bestämmelser för djuraffärer, tex att de ska vara två… de har säkert andra ytmått och regler än privatpersoner?
men mer om ventilation och att djuren ska sitt i eget rum osv..
Anmäl dem om gerbilen sitter ensam. Upplys dem sen om hur en gerbil ska ha det, blir dom motsträviga så hänvisa till deras logga!
Förbannade affärer, ush!