Mina pussgurkor på bild !
Får väll dela med mig lite ! : -)

söta :)
snälla ta bort plaströret, de gnager på det och det är skadligt i magen, medans papper tex *fniss* passerar ganska lätt.
Sötisar 
Nr,6; Jag skulle ju se om dem gnagde på det ?O:
Tack alla,säger dem nog :D
Ursäkta, du får tycka jag jävlas, det struntar jag i, men det är du som främst måste tänka på deras hälsa.
Jag ser redan härifrån att de har gnagt på röret, kolla på översta bilden, på det rosa.
Sen bevakar du ju inte gerbilerna dygnet runt eller hur? Om du ser att de gnager på röret, hur hade du tänkt magpumpa dem? :p
Bara för att de lever gott nu, så är det ingen idé att utsätta dem för risker, de kan ju inte säga till dig om de mår dåligt.

#9 Jag trodde att man inte använde plastgrejer pg av att de kan skada sina tänder och på de vassa bitarna ifrån det. De äter väl inte kartonger lika lite som de äter plast? Eller har jag missat det? 
Båda är förmodligen lika troligt, dvs det kan hända olyckor och man behöver inte utsätta dem för risken.
trä och papper är ju organiskt OM de skulle få i sig det.
det finns ju tillbehör eller lådor av mjuk plast med som jag tycker man bör undvika.
#11 Det handlar om bada, du har helt ratt. Men det ar val mer gallerburar som ar en riktig halsofara. Det kan ge problem for livet om det inte tar dod pa gerbilerna, jag har sett flera hemska fall som orsakats av gallerburar.

#10 Ok,det är klart att de kan råka få i sig och jag undviker all plast till mina. Även till marsvinen. Skulle inte förlåta mig själv om det hände något:( Man behöver ju inte öka risken för olyckor.
#12 Ja,gallerburar är helt fel. Det är ju främst tänderna jag tänkte på.
#13 Japp, tanderna kan borja vaxa at fel hall eller ga av helt. Fick in en omplacering vars tander vaxte upp igenom lappen och fick klippas livet ut for att han skulle kunna ata alls.
Brutna ben och svansar ar ett annat problem, eftersom gerbilerna latt kan fastna.
Eftersom buren är ny och jag blev lurad(?) i djuraffären med att den var till gerbiler har jag gjort så att jag satt upp kartonger på insidan så dem inte kan komma i mellan gallret med varken tänder eller ben och likaså svansar !
(:

#15 Tyvärr så vet de i djuraffärerna väldigt lite om djuren de säljer. Men hittar du ett billigt akvarium så kan du ju byta senare. På blocket och loppisar/återvinningsaffärer och tidningar går det ofta att få tag i billiga akvarium. Jag köpte mitt första för 200 kr och det är 95 cm långt,40 hägt o 40 djupt. Sen byggde jag nätlock. Allt kostade ca 300-400 totalt. Då har de även bra grävmöjligheter och det är som att ha tv
Man ser hur de gräver gångar osv. Alla blir gladare! Både gerbilerna o du!
#15 Toppen att du bryr dig sa mycket om dina gerbiler! :) Som Asa-S sager kan det dock vara smartare att investera i ett akvarium och salja den buren du har nu. Det ar snyggare ocksa och blir mycket roligare for gerbilerna.
Ja jag får väll försöka hitta det!
Dem i affären sa att det var en gerbilbur! S: Så där rök ca.700 kronor då , men nu kan dem inte skadas ! :)
17;Tack :)
#18 Du kan sälja buren begagnat till någon som har ett djur som är bättre lämpat för gallerbur :)
#18 Djuraffarer ar tyvarr oftast helt vardelosa… trakigt men sant.
Och jag vet faktiskt inga djur som jag tycker gallerburar passar till. Det ar saklart vanligt att folk har de till moss och hamstrar, men hamstrar borde ju fa grava och moss… det finns ju roligare alternativ for dem ocksa om man sager sa.
Jag har 5 akvarium och jag har bara betalat för 3 av dem. 2 ksotade typ 200 (250liter) och ett kostade 300 tror jag, det var 160liter men då fick jag med 8 gerbiler (!) :S
//Elin

Ibland har man tur och hittar någon som vill bli av med ett akvarium!