Yuna blev biten
Jag håller ju på att vänja ihop Yuna med en ny gerbil, och därför hade jag dem i en bur avdelad med galler. På något synnerligen konstigt vis lyckades de komma över till varandra och började bråka. Som tur var var jag där när det hände och hann gå emellan innan det gick alltför långt, och nu sitter de i helt skilda burar.
Yuna blev dock biten på huvuet (ungefär mellan öronen) och då undrar jag helt enkelt vad jag ska ta mig till. Hon sitter ju helt själv, så hon får ingen hjälp att tvätta det, och med tanke på att det sitter där det gör kan hon ju inte göra det själv…

Tvätta det själv allså du.
Om mina har ett sår av någon andleding så brukar jag ta en sådan örontoffs och blöta ena sidan och ha den andra torr och så tvättar jag först med den blöta sidan och torkar med den torra sidan.
Jag gör detta 4 gånger om dagen tills det ser lagom fint ut.
Vet inte i fall någon har något annt bra tips för du tar jag åt mig det med 
Då får jag helt enkelt göra så då. Det bör inte bli nåra större problem, bortsett från att Yuna lär bli rysligt arg 
Men det är ju bättre det än att såret inte läker bra.

Håll koll så det inte blir infekterat. Gerbilbett går ofta djupare än vad som syns. Oftast är det ingen fara men håll koll.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Hur ser jag om det blir infekterat?
#4 Det varar, luktar illa och ser allmänt eländigt ut, alternativt blir det en varm/svullen bula (infektionen ligger djupare då, men eftersom det tog på huvudet är nog den risken liten).