vad i? 15 st? i en gallerbur

Sånna personer skulle inte ha djur alls. ):
nej det är väl bra kanske att de försöker lämna ifrån sig dem…
men är det inte en fågelspegel som hänger i taket? jag undrar hur de tänker

Hoppas verkligen inte att dom har 15 stycken gerbiler i den där buren.. det framgår ju inte i annonsen..
gallerburen ser ju inte bra ut alls, men vet man vad man gör kan man hålla väldigt stora gerbilflockar, men jag tvivlar verkligen på att så är fallet här. Säkert blandade kön i den buren 

Det är säkert ungar/yngre djur..tråkigt med sånna annonser. Borde vara körkort..typ utbildning för att få ha djur.

Jaa! absolut , det tycker jag med. plus återkontroll efter ett tag
för att se hur djuren har de. oanmälda

Nån typ av djurpoliser som det finns i andra länder. Djur är oxå aldeles för billiga att köpa. Det behövs en högre status på smådjur och även ett större djur som katt,kan man hämta gratis. Helt snett är det.

#7 håller alldeles med, det är alldeles för många gratis-annonser….

Hårdare lagar för vanvård av djur borde också finnas.
ja här är ett bra ex. på att smådjur inte har mycket värde… http://www.blocket.se/ystad/Ferplast_kaninbur__gratis_gerbil_och_kanin_24245785.htm?ca=1_9&w=3
men fy fan!
att man kan göra "paket" och sälja billigare, det köper jag, men att skänka bort ett djur, "vid köp av valfri produkt"… ta hellre betalt för djuret och ge bort produkten för samma pris.
det ger liksom helt fel signaler
gerbilerna finns kvar… jag mailade till dem ang att de inte ska ha plast leksaker och gallerbur osv, fick ett svar men tyvärr pratar jag inte spanska >.< jag tror de sa att gerbilerna bara äter i buren och annars är lösa o.O

Va hemskt!
#12 tipps= Google översätt :)
#10 haha skrev precis ett inlägg angående den länken, sorry såg itne att du länkat den här… Men riktigt sjukt är det, och en affär detsutom!!
#12 sådär tycker jag man kan tänka angående kaniner, råttor mm. Har själva här hemma haft rätt små burar till förra råttorna, för de var ute 15 timmar om dygnet ungefär…
Men gerbiler? De är så små och rymmer hela tiden, tvekar på att han släpper ut dem…
Men å andra sidan, jag tycker det är bättre att ha för många än att ha ett flockdjur själv, fast 15 år ju aningen överdrivet…
Jag kopierar denna länken till djurhem iFokus för de kan ju inte sitta så många där!
Min chansning är att det börjat med en hona och en hane, och sedan har det inavlats på… Det är ju inte helt ovanligt… Har varit med om det med råttor. För jag tror knappast att någon som inte ens är intresserad av att fixa en ordentligt gerbilinredd bur är intresserad av att gå och köpa 15 stycken i djuraffären…
#15 Tror också det.
Ägarna har iaf inte hört av sig igen så de har kanske hittat ett nytt hem.