hjälp
Jag har haft två gerbiler som verkligen älskade varandra två hanar på ca 1,5år. Den ena dog nyss:( helt fruktansvärt:( han bet i en strömkabel:( är så lessen nu så ja vet inte vad ja ska göra. Trodde de va helt omöjligt att han skulle få tag i den men tydligen inte:(
Sen stackars lilla sture oxå som är ensam kvar nu:( han kommer ju vara så förtvivlad och lessen:( vad ska jag göra? ska jag låta han fortsätta ensam eller vad ska jag göra? :( man kan väl inte släppa ihop två äldre hanar? eller en äldre å en unge? Vad skulle ni gjort:( usch!! både jag och sture är nog lika lessna nu:( helt fruktansvärt hemskt!!
Du kan sätta in en unge på 5.5-6 veckor eller 2 så du inte hamnar i samma sits senare.
Hälsningar Malin
okey någon som har två bebbar i borlänge eller nära?
Ja, två små pojkar kan du sätta in som sällskap. Använd en delad bur eller ta hjälp av någon erfaren vid ihopsättningen.
det är väl inte alls bra att ha honom ensam? han måste väl ha sällskap? känns för*****gt att det blev såhär dom sov jämt på varandra å tyckte så mkt om varandra:(
Nej det är itne bra för honom att gå ensam då dom är flockdjur, men han dör inte av det. Bara att kämpa på och leta småttingar.
Hälsningar Malin
Jag har en, troligtvis fler hanar som kan fraktas till borlänge. PMa mig så ska jag se om vi kan lösa det.
Du har ett meddelande från mig med förslag på en uppfödare i Borlänge :)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!