Ivory Cream x Siames Patched
Mamma: Ivory Cream
Mormor: PEW
Morfar: Polar Fox
Mormors mor: Argente Cream Pied Striped
Mormors far: Lilac
Morfars mor: Silver Nutmeg
Morfars far: Grey Agouti
Pappa: Siames Patched
Farmor: REW
Farfar: Burmese Patched
Farmors mor: Siames
Farmors far: Offwhite
Farfars mor: Burmese
Farfars far: Burmese Patched
Kommer kanske i framtiden para dessa två, så någon som vet vilka färger som skulle kunna komma? :)
Om jag minns rätt borde pappan ha genkoden: aa cbch E- Gg Pp spsp (och bärare på Burmese. Mamman borde ha: aa Chch Ee gg pp.
Alltså kan det bli: Dom flesta färger förutom e (gula) gerbiler 
//Elin
Tack tack :)

Ivory cream är inte aa. Så mamman har snarare: A- Cch Ee gg pp
Det kan bli väldigt många färger iaf =) Orkar inte räkna ut alla men några spontana garanterade är: argente, grey agouti, DTW(fast inte aa) light cp ag, light cp grey ag, ivory cream, agoui MFL!! :P Rätta mig gärna om jag har fel för det där gick väldigt fort! Men de kan även få färger som inte har ngt direkt namn… tex light cp ivory cream
#3 Aha. Det kan bli många roliga färger i alla fall 
Oj 
//Elin
argente cream + lilac ger inte PEW heller 

#6 nä de har du rätt i! Så lång upp i släkten tittade inte jag =) Men många färger lär de nog bli ändå!
Man måste nog vara ganska kritisk för att notera sånt. Jag börjar alltid med att kolla så allt ser rätt ut innan jag försöker räkna ut färger. Har fått både en och flera gerbiler jag tänkt avla på med felaktiga stamtavlor, därför har jag numera för vana att alltid kolla sånt först
innan tänkte inte jag på det heller.
Jo många färger lär det bli, oavsett 

Ne precis det är väldigt noga att kolla, gör jag med när jag räknar ut färger. De där drog jag bara snabbast möjligt från huvudet ;)
Då är du mer kvicktänkt än mig 
Kan Argente Cream x Lilac ge REW då? Det kan väl vara svårt att se skillnad på dom två… Hur som helst blir det till att ringa uppfödaren imorgon så det blir rätt i stamtavlan :)
Lilacen kan lika gärna vara en sapphire 
en REW har aa gg pp, så då måste både lilacen och argenten bära på gg.
Jo, det kan det ju också vara =/