Toalettrulle, en succé!
Jag satte in en "hylla" häromdagen för att utnyttja utrymmet bättre i akvariet, dom hoppade upp och ner (jag satte mat och sandbad där) och dom uppskattade det verkligen!
Sedan satte jag mig och tittade på lite bilder från fotumet och såg att någon hade lagt in servetter och papper mm till sina gerbiler. jag tog en bit hushållspapper och la in i buren.
Gud vilken fart det blev på dom! Dom drog och slet och rev sönder pappret på några sekunder!
Så jag tog den rullen med 3 varv papper kcar på och hängde in i buren som en hängtunnel. den var borta nästa morgon xD
Igår tod jag en toalettrulle och hängde in, den har dom nu tagit änden på och börjat bygga ett bo med. Dom verkligen älskar det!
Ett hett tips till er som inte provat! (Jag kanske missat om det redan är vanligt att man gör så) Det är mycket pyssel för en ca vecka framöver =)
Hihi, ja det är verkligen uppskattat
det kör vi med ibland här hemma också.

Toarullar har varit favorit här hela tiden.
Papper gillar de att bygga bo med. Hela släkten samlar toarullar,kartonger åt gerbilerna.
Toa/hushålls rullar är exremt poppis och sargas väldigt snabbt.
Du kan även lägga in kartonger från tex, te, mackaroner, kex, sko kartonger osv. alltid super kul.
Hälsningar Malin

#3 Ja, alla rullar försvinner inom ett halvt dygn =D
Tyvärr så är jag sådan att jag vill ha naturliga färger i akvariet (låter fånigt) och så tycker jag att mackaron-kartonger mm ser så skräpigt ut…

#4 De kommer att demolera kartongerna till smulor..
Så de syns inte specielt länge och är roligt nöje för dem.Dessutom så bygger de gångar av dem. Ibland kan jag hitta nergrävda kartonger. Äggkartonger är oxå poppis! En toarulle/hushållsrulle kan gnagas ner på fem minuter. Blandningen av olika kartonger,rullar osv gör ju att det blandas ihop med spånet och de kan gräva fantastiska gångar!
Mina älskar också att massakrera toaletterullar 

Degt roligaste med det är att dom har dragit in ändan på pappret till boet som dom bygger, så rullen hänger lixom i taket med en svans in till deras bo xD
Här hemma älskar dom också att mörda toalettrullar
#7 Hahahahaha så hade mina också ett tag, det ser för lustigt ut 

#9 Det är så underbart att se att dom trivs! =)
#10 Oja, då myser man gott själv inombords också

#11 Ja verkligen!
Jag har några som är galna i att gnaga. Så fort dom ser en toarulle är den borta på typ 4-5 minuter, kanske mindre
Och det bästa är när dom gnager ser man verkligen hur det lyser om dem 
//Elin