Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1184 ggr
ninfri
0

Könfråga igen BILD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kolla in bilden… i mina ögon så är 1 och 2 hanar och 3 är hona…. vad tror ni?

EricaN
0

Jag tycker att bild 2 och 3 är likadana kön. (Kan dock ha fel)

ninfri
0

#1 Man kan lura sig på att de är mörka runt könen 2:an och 3:an. Men det har med avståndet mellan anus och pluppen att göra.

EricaN
0

#2 Jag vet att det har med avståndet att göra men som sagt, jag tycker att det är samma avstånd på bild 2 och 3, det ser längre ut på bild 1.

Så jag tror att 2-3 är honor och 1 hane. (Kan dock fortfarande ha fel men du frågade))

ninfri
0

#3, jaja ok, japp jag frågade… och jag är glad för varenda svar då jag inte är expert själv Skrattande

EricaN
0

#4 jag skulle dock vilja veta vad andra säger då jag vill ha min kunskap bekräftad ;)

Duracells-Gerbiler
0

Jag skulle säga att alla var hanar.

tjoffsa
0
southdakota
0

Jag tycker också att alla liknar hanar Glad

enbartmalin
0

Utantvekan 3 hanar, dom har ju pung allihopa ;D

Hälsningar Malin

Royalz
0

Pungen syns ju klart och tydligt :)

ninfri
0

Ok… Tack för svaren. Hade det på känn, men ville så gärna att en av dom skulle vara en hona. Eftersom jag har en köpare på en hona. Så nu får jag meddela det tråkiga besdkedet till honom, men uppmuntra honom att ta 3 hanar istället :D

[Tassy]
0

3 hanar var det här ja Skrattande

EricaN
0

Vill någon visa en bild på en hona då? =S

[Tassy]
0

:)

Loveofmylife
0

jag tycker det ser ut som hanar

EricaN
0

Haha jag tycker fortfarande att det ser ut som 2 honor (dock er jag ju pungen) för jag tycker att det ser ut som ett kortare avstånt på bild 2och 3 än på bild 1 xD Men så fel man kan ha ibland ;)

enbartmalin
0

Jag tror denna bilden är tydlig nog, detta är på vuxna gerbiler. När det gäller unga gerbiler är det lättast att kolla på avståndet mellan plupp och anus.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

#16 Dom kan inte alla ha exakt lika mycket avstånd ;) Alla kön ser olika ut, men om du tittar på min bild och jämför med min hona så ser du hur kort avståndet ska vara.

Så visst har ettan större avstånd än 2 och 3, men det är helt klart 3 hanar ändå ;)

Hälsningar Malin

EricaN
0

Jaha, nu föll poletten ner =D Tack!

enbartmalin
0

#19 hehe, det är lite krångligt i början, men när man väl lärt sig är det ganska lätt plus att man köns bestämmer dom flesta gnagare på samma sätt. (Möss, hamstrar, gerbiler och några till)

Möss är ganska lätta, lika så gerbiler. Guldhamstrar är också rätt lätta, dvärghamstrar kan vara rätt svåra att se skillnad på dock.

Hälsningar Malin