Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 3428 ggr
EricaN
1

Gerbil och kanin =D (Bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara visa mina söta råttor med min kanin Prisse RIP, dom var så söta tillsammans!

Nu är det emil som sitter med dom istället (min andra kanin =D)

Kommentera gärna =)

isafisa
0

Oh vilka fina gerbiler och vilken fin kanin! <3

EricaN
0

Tack så mycket!

Tyvärr så finns inte längre kaninen…

isafisa
0

Såg det :( Tråkigt.. :(  RIP.

Dechness
0

Vilka mysisar de ser ut att vara tillsammans. ^^

Pose-idon
0

Jag skulle rekommendera att inte låta olika djurslag träffas då det kan sluta illa. Visst dom kanske verkar vara vänner, men dom är olika och kan börja bråka. Obestämd

Men fin bild :)

//Elin

EricaN
0

#5, jag vet vad du menar och håller med dig till en viss gräns. jag skulle aldrig tvinga dom att vara tillsammans utan kaninen kommer upp och hälsar på dom och går sedan vidare när han tröttnar. jag lämnar dom heller aldrig ensamma så vid minsta tecken vid bråk så kan jag alltid ingripa! Det är samma sak med hund/katt och kanin =)

Gerbilflicka
0

Blanda inte djurslag… det kan sluta riktigt otrevligt. Du kan inte stoppa vid brak om det handlar om en gerbil och ett storre djur - gerbilen blir ihjalbiten valdigt latt.

Det finns inga anledningar till att blanda djurslag da de har mest utbyte av djur som ar av samma art. Jag gillar inte nar det framgar att vissa djurslag ar "ovanliga vanner" och liknande, typ som hamstern och ormen man fick lasa om i aftonbladet… Det ar orealistiskt och dumt, for de djuren ar knappast vanner utan det ar manniskornas synsatt som gor det till en romantisk drom.

enbartmalin
1

Så länge det går bra och du kan dina djur och kan se deras språk går det väl an.

Så länge det inte är rovdjur med gnagare eller liknande.

Hälsningar Malin

Gerbilflicka
0

Ledsen att behova vara surkarringen, men det ar ju knappast for djurens skull man blandar utan bara for agarens nojes skull.

EricaN
0

#9 Men du tror väl inte att jag "blandar dom"?!?

Jag har en kanin som är lösgående innekanin. när jag har gerbilderna ute så springer dom på soffan. jag kan ju inte förbjuda kaninen, som alltid annars får hoppa upp på soffan, att hoppa upp?

jag lämmnar ju inte gerbilderna så skulle det vara något så kan ju jag ingripa!

[Tassy]
0

Det räcker med ett enda välriktat bett från kaninen så är gerbilen död. Dessutom när det är sådan stor storleksskillnad så kanske det räcker med att kaninen "nyper ifrån" så kan gerbilen som är så mycket mindre skadas så illa att den avlider. Är det värt risken?

[ElisabethYL]
0

Ledsen att låta negativ, men med tanke på att en kanin (storlek dv. vädur) kan skada ett marsvin allvarligt, så skulle jag inte låte ens en hermelinkanin (som jag gissar att det är) umgås med gerbiler.

Kort sagt jag hade valt 2 olika rum.

Förstår jag rätt nu? Att din kanin är lös 24 timmar om dygnet? En kanin smakar gärna på elkablar och annat smått och gott…

Nej, jag ska inte skriva mer än såhär…

isafisa
0

Har kanin jag med, men han sitter helt enkelt i buren när gerbilerna kommer ut :)

EricaN
1

#12 Ja, han går lös dygnet runt. jag har satt skydd för alla kablar i hela huset så att det är kaninsäkert.

#13 Problemet är att jag inte har någon bur att stänga in honom i.

Någon kan få ta bort hela tråden då jag inte upskattar dessa kommentarer. Roligt mottagande på en ny sajt…

enbartmalin
0

#14 Jag är ledsen att du inte känner dig rätt mottagen här och jag förstår dig men samtidigt förstår jag dom andra här inne.

Det finns en risk med det du gör och dom vill bara att du ska vara medveten om det.

Men jag förstår även dig för jag har en kanin själv som iband är ute med gerbilerna.

I detta läge ska du inte ta illa upp utan ta det som ett bra tecken att folk faktiskt bryr sig.

Hälsningar Malin

EricaN
0

#15 Självklart förstår jag det men jag vet vilken risk jag tar. skulle det hända någonting (vilket det inte gjort på nu 2 år) så kommer jag självklart att ta det ansvaret!…..

enbartmalin
0

Alla har fått säga sin åsikt, nu är det upp till TS att ta sitt ansvar och göra som hon vill.

Det hon gör är inte olagligt även om det kan uppfattas som opassande.

Slut diskuterat.

Hälsningar Malin

[Tassy]
0

#17 Bra svarat.

Det är våran uppgift att informera om saker och ting, inte trampa på folk och få dom att känna sig ovälkomna.

EricaN: Ledsen om du inte känner dig välkommen, vi menar bara väl som Malin redan sagt. Jag ber om ursäkt.