OT Organisation behöver hjälp!
Kopierad från EAC:s hemsida:
"En Andra Chans (EAC) är en ideell organisation som grundades i början av augusti 2008 av Alexandra Nieminen. Organisationen har som grundsyfte att värna och ta hand om de djur som inte längre kan tas omhand pga olika omständigheter och som löper risk att avlivas. EAC hjälper till att placera dessa djur i olika jourhem tills dess vi kan finna hem till dessa djur.
EAC bygger på eldstjälars engagemang till djurens välbekommande och organisationen är inte vinstdrivande. Därför är vi beroende av all slags donation som vi kan få för att driva vårt arbete vidare. Många är de djur som har blivit utkastade vind för våg åt sitt öde och vi behöver fler som kan hjälpa oss."
Nu är det så att grundaren av EAC, Alexandra, har blivit sjukskriven, och det bara finns två till fyra aktiva jourhem i organisationen. Detta är alldeles för lite och har tvingat dem till att sätta intagningsstopp på djur. Därför skriver jag här, i hopp om att någon av er är intresserad av att bli jourhem och ta hand om övergivna djur tills de hittar ett nytt hem. Detta gäller för alla slags djur, från mus till häst, och det spelar ingen roll om du kan ta hand om ett burdjur eller 20 hästar! Även donationer i form av burar, foder m.m. behövs, och tas tacksamt emot.
Jag själv är jourhem åt tre gerbiler från EAC just nu.
Har du frågor och/ eller vill hjälpa EAC PM:a mig.
Deras hemsida finns på www.enandrachans.se
Mvh Jennifer
Gjorde länken klickbar åt dig :)
Hälsningar Malin
Tack! 
*putt*
hade jag haft utrymme så hade jag ställt upp men jag har just nu 10 gerbiler, 5 råttor, 1 guldhamster och 11 möss (men vantar tillökning med 5 dräktiga mushonor) i min 3rok så det är lite trångt här hos mig redan
Det låter verkligen som om du har fullt upp^^ Men skulle du någon gång ha plats, tid och vara sugen på att ta hand om ett eller flera djur från EAC kan du alltid höra av dig till mig
Jag får alltid plats med lite tillfälligheter ;)
Hälsningar Malin
sugen och tid har jag men det är utrymme som saknas för mig speciellt nu när jag kan få runt 50 musbebisar om jag har otur med mina 5 dräktiga honor
enda lediga utrymmet snart är väl toan och köksbänken men de utrymmena vill jag gärna ha djurfria tycker inte om att min råttflock redan har flyttat in i min sängbotten när de varit ute så jag får väl lägga mig och sova på balkongen istället hahaha
Skulle vara jättekul om du kunde bli jourhem åt EAC! Om du vill kan du ju PM:a mig, så kan jag berätta lite mer om EAC
#8 Har redan haft besök av Alexandra hos mig då hon köpt djur, så jag tror jag har en humm om det redan ;)
Hälsningar Malin
#9 Oj så ni känner varandra? Men vad kul då^^ Vet hon om att du har möjligheten att ta emot djur, eller har du inte pratat med henne om det alls?
Alexandra? xD Vem är det? :P
//Elin
var finns organisationen? det står inegnstans, men sponsorerna ser ut att vara skånska…
#10 Vi har inte haft det på tal nej :)
#11 Läs hela inlägg #0 nu kära Elin :P
Hälsningar Malin
Oj
Läste bara dom 2 första stycken ^^ Så mkt text 
//Elin
12# Målet är att organisation ska finnas över hela Sverige.
har kollat lite på hemsidan och jag har skrivit till alexandra på mailen att jag kan ställa upp och ta hand om en flock med gerbiler, möss eller råttor nu tänkte att en bur mer eller mindre inte gjorde något
men jag kommer ev annonsera ut lite möss på sidan om jag får för många ensamhanar
Manjana du har ett PM från mig. =)
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
13# PM:a mig gärna om du vill bli jourhem, så har jag dig med i "listan"
En andra chans behöver fortfarande fler jourhem!