Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 676 ggr
Wings2Fly
0

Vad gör ni med era gerbiler?

So rubriken lyder undar jag lite vad man kan akvtivera sina gerbiler med.

Jag har inga gerbiler själv men funderar på att köpa några när jag sparat ihop pengar och så :) Har hittat väldigt mycket fakta men en sak jag undrar är ungefär vad spån till gerbilernas bur kan komma att kosta per månad. Behöver inte vara några exakta siffror, bara vad det kostar för er typ ^^

enbartmalin
0

Den bästa syselsättningen är att släppa dom lösa i ett rum. Det tycker dom är roligare än något annat :)

Mina brukar ofta sitta på min axel när jag städar/diskar och så..

Jag har vääääldigt många djur ;) jag köper en bal spån för 70kr som räcker ca 2-3 månader ;) Så spån är inte dyrt.

På ica kostar det väl typ 20 kr för några liter.

Hälsningar Malin

[Tassy]
0

Jag köper mitt spån i storpack, så mina utgifter ligger på ca 20 - 25 kr per bur grovt uppskattat. Min minsta bur är på 130L, så det blir en hel del spån i det priset. Jag har räknat på 5st akvarier.

Wings2Fly
0

Ok, sen är det väl bara att go nuts på inredningen i "rasthagen" eller vad man ska kalla den =) Förutom plast men det vet jag redan.

Själv har jag ju ett antal kaniner som vi brukar köpa en stor bal med hårdpressat spån(eller vad det nu kallas) detta räcker ju ett antal månader, har man tur räcker det till gerbilernas bur också utan att man behöver köpa nytt varje månad. Ska gå och kolla hur mycket spån den rymmer bara :D

enbartmalin
0

#3 Kaninerna får man städa till en gång i veckan, gerbilerna städar man till en gång i månaden. Men gerbilerna ska ha rätt mycket mer spån.

Så i slut ändan spenderar du nog nästan lika mycket spån på en kanin bur som i en gerbil bur.

Hälsningar Malin

LisaF
0

#1 att du lyckas ha de på axeln:O  mina vill gärna utforska hur de ser ut på hela ryggen, o vipps så börjar de glida nerför.. Hur gör du :O ? :)

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

enbartmalin
0

Dom lär sig, träning och tålamod.

Hälsningar Malin

Wings2Fly
0

#4 Jo det är där med byten och sådant har jag läst någonstans. Men nu har jag en ny bal hemma, så det är bara att räkna hur länge den räcker till kaninerna, och antagligen halvera den tiden eller något.

Hur tränar man gerbilen att sitta på axeln, finns det någon artikel om det?

enbartmalin
0

#7 tror inte det finns nån artikel om det nej :P

Du måste först få dom tama, sen kan du börja sätta upp dom på axeln och sen kommer tålamodet för dom kommer villja gå ner i början.

Hälsningar Malin