Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 555 ggr
ninfri
0

Filippas kull nummer 2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skrev den 30/8 att filippa nog skulle få fler bebisar om två veckor, döm av min förvåning när jag idag hittade 3 bebisar, som man redan kan se färgerna på…. Med andra ord måste de vara 3 dagar gammla. Alltså dagen efter som jag skrev det inlägget så kom dom.

Så nu har jag 2 st Black PV till och en Black, ska kolla könen imorrn. Någon som är duktig på att kolla såhär tidigt? slänger in en bild imorrn på könen. Här kommer en färsk bild på mirakel kullen. =)

enbartmalin
0

Så här tidigt kan du se tuttarna på honor. :)

Hälsningar Malin

ninfri
0

#1… mmm försökte se det på den andra kullen, men fattade inte va jag leta efter typp, såg inget som var som tuttar… :D

Sitter de rätt så glest? Typ inte mitten av magen utan mer ut på sidorna?

enbartmalin
0

Töserna har sex tuttar, tre på varje sida(om jag inte är yr nu på morgonen), tyvärr har jag inga biilder att visa.

Men du kan ju fota dom så man ser könet och hela magarna så kan vi se om vi hittar? ;)

Hälsningar Malin

Royalz
0

Grattis :)

ninfri
0

#4 Tack… =)

[Tassy]
0

Det är enklast att se tuttarna när ungarna är runt 10-12 dagar, innan kan det vara svårt att se. Doftkörteln är även mycket större på hanarna under denna tid.

dexter98
0

grattis

ninfri
0

Hej igen… har idag tittat på bebisarna igen… och oj vad fel jag har haft… ungarna är inte en Black och två Black pv…

De är en Hane som är Agouti och två honor som Agouti pv.

Åååhhhh killen är så fin i sin färg… jösses…  tyvärr ingen bild då kameran krånglar, men de är idag 10 dagar så de rör sig mycket mer nu, så snart kan jag ta kort på dom utan att gräva efter dom. Skrattande