Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 1178 ggr
Emelie-tex
0

Någon som har tipps? Gerbil på rymmen.

Hej, en av mina gerbiltjejer har bestämt sig för att buren var för liten och har tagit sig ut i rummet, för 2 dygn sen, Jag har lagt ut mat och vatten och mjöl runt om, så jag vet att hon lever i alla fall. Men jag hittat henne inte.

Vart kan man köpa humana fällor? Som givetvis inte ska skada djuret på något sätt. Eller vet ni något annat sätt?

AnneN
0

Kanske kan du bygga en sån här fälla? fast istället för vätska i hinken sätter du spån så den lilla rymlingen landar mjukt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tjoffsa
0

vilken hemskt fälla om man har vatten i.

AnneN
0

#2 ja i annonsen jag såg bilden så stod det att man kunde hälla i lösningsmedel, men då var det för att bli av med möss som ohyra, inte för att fånga husdjur som smitit.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tjoffsa
0

nä det förstår jag men ändå..djur som djur..

dexter98
0

måste bara tillägga:din ser exakt ut som min dexter

gwendolyn
0

hej!

jag såg ett tips om en "fälla", en hink med spån, gör en stege upp mot hinken med t ex böcker, en linjal på sista boken ut mot hinken, lägg så att den ligger still när ingen går på den men som tippar ner när en gerbil försöker få tag i godiset du lagt i på andra linjalkanten. kanske märklig förklaring, men ganska enkel.

hoppas du får tag i henne!

enbartmalin
0

När du lagt ut mjölet har du lagt vid varje tröskel också?

Om du lägger ut vid trösklarnar också kan du få reda på vilket rum den är i och avskärma det rummet och sedan gå igenom det.

Hälsningar Malin

Asa-S
0

#7 Instämmer med dig..bra att veta vilket rum. Själv hade jag en hamsterunge som rymde ur sin bur första dygnet hos oss. Vaknade på natten och den lille satt på golvet vid min säng och tittade på mig. Men när jag rörde på mig så for han-Harry iväg men efter några hit o dit lekar lyckades jag få in honom under/i en byrå. Mitt i natten o trött var jag så jag tömde ett pringels rör på chips och la ut röret vid byrån…fem minuter senare kom han sakta krypande fram emot röret. Nosen var jättelång..chipslukten var oemotståndlig och han kröp in i röret. Så det var bara att plocka upp röret ner med Harry i buren,buren ner i badkaret och köpa duna bur som inte gick att rymma ifrånSkrattande! Jag såg också till att det inte fanns något ätbart innom räckhåll..hunger brukar ju bli en drivkraft..När du kommit på vilket rum..kanske du skulle prova med tomt pringelchipsrör..lukten känner de ju från långt håll. Lycka till!

tjoffsa
0

jag hade också en hamser som rymmde för mig under natten. vaknade av att hon var under mitt täcke och mös i ärmen. försökte hitta rymhålet då jag hade gallerbur men tyvär stack hon igen och hittade aldrig mer Rynkar på näsan formodligen vart hon hundmat eller kattmat.

Asa-S
0

#9 Min han rymde på natten men det tog ett dygn,tills nästa natt innan han vart infångad. Tråkigt att din rymde igen. Har aldrig haft gallerbur efter den rymningen…