Mat för tjocka gerbiler

gud så döta!!
jag gör själv inte min egen mat utan köper hamsterblandning utan pellets och blandar i pretty pets foder. Mina behöver är verkligen inte tjocka så jag har tyvär inget bra råd om du tänkte på något magert så de går ner i vikt.
Sötnosar!
Undvik lyxblandningar och annat som innehåller mycet solrosfröer och annat fett…
Blanda ihop zooman fullkost, best friends hamsterblandning och lite fröer och torkade morötter, kanske…
Hade det förut som bantningsmat till några av mina..
Oh så söta!
Pretty pets och basmüssli fungerar. Du kan även blanda i bovete som mättar bra. Du kan även ge några nötter, frön och/eller vetegroddar som godis, så håller du lättare koll på att de inte pekar ut godbitarna ur maten och lever på dem 
Jag kanske ska skriva vad jag har i min nuvarande blandning, kom jag på. ;)
Jag har i basmüsli, små fröer (i djuraffären hette det undulatblandning), bovete, puffat ris och stora pelletsbitar (hette gnagarpellets i djuraffären). Det känns som att jag har glömt något… Nåja, jag kanske kommer på det senare.
Jag har letat efter Pretty pets men har inte hittat det någonstans. :/
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Till tjockisar rekomenderar jag mat med endast fröer som bas, typ kanarie blandning osv(små fröer). Sen lite extra nån dag i veckan kan man ge dom lite gnagar blandning på det.
Hälsningar Malin