Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1011 ggr
fridelfina
0

Dixie har fått flickvän!

Förra veckan flyttade en fröken Nikita hem till oss och vi påbörjade en process för att få dem att leva tillsammans. Först såg det lite problematiskt ut då Nikita var aggressiv och bråkade med Dixie. Beteendet upprepades flera gånger då vi försökte ha dem tillsammans.

Men vi var envisa och de fick bo i samma men delade bur. Vi bytte plats på dem och vi gnuggade dem emot varandra och de fick samsas om utrymmet i en stor kastrull flera ggr om dagen. Så i lördagsmorse när vi klev upp så hade Nikita klättrat över till Dixie under natten. De har nu bott ihop sen dess och är hur gulliga som helst med varandra!

Pose-idon
0

Vad skönt! :D

//Elin

Asa-S
0

Skönt med lycklig utgångGlad

[Tassy]
0

grattis, vad härligt :)

southdakota
0

Super Skrattande

isafisa
0

va kul :D

Duracells-Gerbiler
0

Åh, vad roligt! :D Vet du vad för färger som kan komma? :)

fridelfina
0

Åh, inga "små färger" skall komma i vårt gerbilbo! Förvånad 

Emma försäkrar oss att Nikita är ickefertil! Men om det skulle bli nåt antar jag att de blev "fläckiga" då båda gerbilerna är det. Usch, nu har jag glömt bort vilken färg det heter att Dixie har…. Svart/vit (nåt med varigated kanske?) och Nikita är också två färgad men mer gulbrun/vit.  Jag får se till att fixa något kort sen så får ni se.

Dock är inte tanken att de ska få bebbar utan att de ska ta hand om varandra på ålderns höst. Dixie är 4 år och Nikita 2,5 ungefär.

Thenightwof
0

Då är väl Dixie Black pied varigated kanske, finns ju så många olika svarta och vita. Men du kan ju lägga upp bilder på dina gerbiler så kan vi avgöra det. (: Gissar på att Nikita kanske är någon sorts agouti då. Men som sagt, lägg up bilder så kan vi kolla. Hoppas det blir några småttingar nu då. ^^

fridelfina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en gammalbild på Dixie som är till vänster, Nikita har vi ingen bild på men hennes teckning är liknande "fläckig" men ljusgulbrun. Sätter in bild på paret när vi lyckats ta en.

fridelfina
0

Bild fångad med mobilen i lite för mörkt rum så den är lite suddig…

[Tassy]
0

#10 Det ser ut som en vittecknad agouti :)

Thenightwof
0

#9 tycker jag ser ut som en black pied varigated, men är inte säker.

fridelfina
0

#8+12) Just så heter nog Dixies färg, Black Pied Varigated, det låter bekant.

#11) Aha, det är säkert så. Vad kännetecknar en sån då? Hon har svarta otroligt stora ögon iallafall och är jättesöt! Inte så kelig men det var inte våra två honor vi hade heller. Killar verkar ha lättare att koppla av i ens hand.

southdakota
0

#13 De är (ljust) bruna med vit mage. Glad Som på bilden

Pose-idon
0

Jag tyckte hon likande en vitteckad nutmeg :P

//Elin

[Tassy]
0

#15 Nuttar har inte vit mage ;)

Pose-idon
0

Men dom kan ju ha lite vit om dom är vitteckade :P

//Elin

fridelfina
0

Hennes mage är vit så om jag förstår er rätt så är hon troligtvis en vittecknad augoti?

[Tassy]
0

#17 Jovisst, men inte så mycket som på bilden ;)

#18 Ja, hon ser ut att vara en vittecknad agouti.