mjölmaskar
köpte 3 dl mjölmaskar och det var en hel del som jag är rädd att de inte hinner gå åt innan de förpuppas. någon som vet när de gör det?
Här är en artikel om mjölmaskuppfödning, tror det du fråga finns med.
Ha dom i kylen så tar det längre tid innan dom förpuppas. Hinner dom förpuppas är inte det hela världen :) Ha dom i en hög burk minst 10 cm så kan inte skalbaggarna ta sig ut när dom väl blir skalbaggar. Skalbaggarna dör förr eller senare.
När du fått en mask som förpuppats kan du fortfarande mata med den, den är fortfarande mjuk och god ;) Om du inte vill ha baggar rekomenderar jag att mata med dom förpuppade maskarna först och främst.
Något annat? ;)
Hälsningar Malin

Frystorkade är ett bra alternativ till levande. Då slipper man vara rädd för att få skalbaggar. Smiter skalbaggarna blir det jobbigt att få väck dem…de gillar ju det mesta i ett skafferi

jag har det i en lite petbox.men vet att de kan byta skal med. så hur ser man om de byteer skal och där de är puppor? en del har blivit svarta men ser lika dan ut som om den är larv. bara det att den inte rör sig, vet inte om det är skalet eller puppad? hur stora är baggarna? vill inte de ska smita men kan gerbilerna ändå äta de? är väldigt försiktig med att de inte ska smita så det är jag lite oroad över då jag har så många.

jo vet inte om jag vill ha de i kylen direkt..ser lite äckligt ut bland livsmedel..eller jag kanske får göra plats längst ner.
Du ser om det är baggar eller ej ;)
Har du svarta maskar är dom döda eller döende. Ge dom en morot eller lite clementin, kan bero på hunger eller törst. Dom får inte så ofta mat i affären.
Jag kan fota dom olika stadierna imorgon åt dig.
Hälsningar Malin

ja gör gärna det=)