mina gerbiler sover hela tiden
Hej,mina nya gerbiler sover hela tiden. Är det normalt eller? Dom är 6 veckor gamla
Har du precis fått hem dom eller är det egen avlade?
Hälsningar Malin

jag fick dom av sissie

hur ofta är hela tiden? är dom inte uppe å äter , skuttar runt nå?

Jodå, de äter och skuttar och gräver massor, men nästan aldrig när vi är vakna eller hemma. De sover oftast när vi är hemma. De gånger vi ser dem så mår de bra verkar det som. De springer snabbt, gräver och kommer fram till handen om man har något gott i den. Det är framför allt den ena som gör det. Men de sover så mycket……………….. Längtar så efter att de ska vara vakna och vilja komma fram till handen. OBS vi har inte varit taskiga mot dem som man kan tro när man läser att de håller på en massa när vi inte är hemma eller sover.

unga djur behöver ju sova mer eftersom de växer =) du behöver nog inte vara orolig så länge de äter, är aktiva och kommer fram när de är vakna=)

ok,skönt.tack#)
Det ger med sig med tiden som tjoffsa säger. Allt är nytt och främmande för dem nu, dom är förmodligen omtumlade och drar sig undan när de blir osäkra. Det är helt naturligt. Med tiden kommer deras nyfikenhet att ta överhanden istället.
Ha i tanke att dom lämnat sin mor för första gången och bor hos främligar, ge dom tid att lära känna er :)
Hälsningar Malin

tack så mycket

Mina var oxå trötta först men de har ungefär samma dygnsrytm som vi nu. När vi släcker brukar de gå och lägga sig! När jag går upp brukar de oxå vakna efter ett tag.

ja nu efter några dar så är de väldigt pigga och glada och kommer gärna upp ur buren
#11 Hehe sedär ;) Tålamod som gäller ;D
Hälsningar Malin
Vad skönt 
toppen :)