Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 705 ggr
Malinskij
0

Återintroduktion i flocken

Jag har tre gerbilhannar på ca 5 månader som bor tillsammans. Nu har en av dem skadat sitt huvud och fått bo i separat bur under ca 1 vecka för att återhämta sig. Han äter fortfarande inte fast föda utan blir matad med barnmat/mixad mat. När och hur bör jag återintroducera honom för de andra två? Kommer dom känna igen honom?

tjoffsa
0

jag tvivlar starkt på att de kommer fungera tyvärr.

enbartmalin
0

Prova med delad bur, har du tur minns dom varann, men risken är att dom inte gör det.

Hälsningar Malin

[Tassy]
0

Delad bur är ett måste i detta läge, då risken för dödligt slagsmål är överhängande annars om du ska försöka sätta ihop dem.

Jag tror inte det går att få ihop dem, inte när dom är 3 st, tyvärr.

Man ska inte splitta flockar om det inte är ett absolut måste, en delad bur hade räckt i detta läge (Säger det för att informera/tipsa, inte för att verka taskig eller nedlåtande).

Malinskij
0

Tack för era svar!

Min lilla Tito mår mycket bättre, lät dem alla tre mötas på neutral mark och det gick jättebra, dom ligger i en keramik-kruka och myser nu. Tror inte att Tito får tillbaka sin roll som alfahanne men han är iaf accepterad igen, jätteskönt.

enbartmalin
0

#4 Vilken tur du hade!!! :) Vanligen har dom glömt varandra efter bara några dagar, efter 24h om man har otur.

Hälsningar Malin

southdakota
0

#4 Härligt Skrattande

isafisa
0

#4 va skönt att det gick bra :D

[ElisabethYL]
0

härligt Skrattande

tjoffsa
0