Återintroduktion i flocken
Jag har tre gerbilhannar på ca 5 månader som bor tillsammans. Nu har en av dem skadat sitt huvud och fått bo i separat bur under ca 1 vecka för att återhämta sig. Han äter fortfarande inte fast föda utan blir matad med barnmat/mixad mat. När och hur bör jag återintroducera honom för de andra två? Kommer dom känna igen honom?

jag tvivlar starkt på att de kommer fungera tyvärr.
Prova med delad bur, har du tur minns dom varann, men risken är att dom inte gör det.
Hälsningar Malin
Delad bur är ett måste i detta läge, då risken för dödligt slagsmål är överhängande annars om du ska försöka sätta ihop dem.
Jag tror inte det går att få ihop dem, inte när dom är 3 st, tyvärr.
Man ska inte splitta flockar om det inte är ett absolut måste, en delad bur hade räckt i detta läge (Säger det för att informera/tipsa, inte för att verka taskig eller nedlåtande).
Tack för era svar!
Min lilla Tito mår mycket bättre, lät dem alla tre mötas på neutral mark och det gick jättebra, dom ligger i en keramik-kruka och myser nu. Tror inte att Tito får tillbaka sin roll som alfahanne men han är iaf accepterad igen, jätteskönt.
#4 Vilken tur du hade!!! :) Vanligen har dom glömt varandra efter bara några dagar, efter 24h om man har otur.
Hälsningar Malin
#4 Härligt 
#4 va skönt att det gick bra :D
härligt 

å sikken tur =)