Hjälp med könsbestämning.
1&2 Honor
3,4&5 hanar
Jag är inte 100%(mycket lättare om man har dom framförs sig ;)) Men det är säkert fler som kan hjälpa till :)
Hälsningar Malin

1,3,5 honor 2,4 hanar
vet inte riktigt men man kan väl iaf gissa

KLICKAR NI PÅ BILDEN SÅ KAN NI SE DEN I STÖRRE FORMAT
#1 jag har också gissat på 1&2 honor och resten hanar…. Men jag hoppas att tillräckligt många gissar så man kan få en övertygelse…
#2 Självklart får man gissa, tycker det är jättesvårt att se på dessa..
Jag känner mig ganska säker, men jag skulle villja ha en bättre bild där du blåser undan pålsen på 3an.
Jag kan fota mina 3 veckors som är könsbestämda så kan du jämför med mina bilder?
Hälsningar Malin
Hanar har ju längre mellan köns och analöppningen än honor, det är ju bara att jämföra :)
#5 det är knappt i den åldern och om man inte är van ser man inte den skillnaden :)
Hälsningar Malin
Jag har ungar i samma ålder och jag ser skillnad :p Och det är mina första gerbil bebisar ^^
Mitt bästa tips är att ta en du är säker på, en du vet är hona eller hane, sen jämför du dom andra med den :)
Hälsningar Malin

#10 Är ju rätt så säker på att nr 1 är en tjej, men då måste ju nr 2 också va en tjej och resten killar… ska ta en titt på dom in real life imorrn igen… Behöver ha klart detta tills nästa vecka då de ska få nya kompisar, vore ju inte så roligt att sätta in en tös till en pöjk…. 
Jag vet att även några av dom bästa uppfödarna har misstagit sig, inga namn nämnda ;)
Hälsningar Malin
1&2 är töser, och 5an är en påg. Dom andra två har lite för mycket päls men jag är ganska säker på att dom också är hanar.
Hälsningar Malin
1,2 & 4 är honor, 5 är en hane, 3an behövs bättre bild på :) dock troligen en hane

Tog en ny bild på 3:an och det verkar vara en hona i mina ögon…. har dock installerat om datorn nyss, så en bild får vänta tills lite senare ikväll…

1,2,3 = honor, 5 = hane. Men 4 är svår att se på men jag tror det är en hona det med.
Vi får se om Tassy håller med :)
Hälsningar Malin

Om det nu är så som ni och jag tror så verkar det bara vara en hane…. och då har jag bekymmer, då behöver jag få tag på en hane till….. illa kvikt…
Tassy, du hade väl några småttingar och kunde leverera till Skövde? 
annars kan du väl sälja honom ?
Hälsningar Malin

#19 nope… har två hanar och en hona som går själva och väntar på sällskap. En av dom är pappan till ungarna och han har gått själv i snart 5 veckor, så han ska få den hanen jag har, de andra två (hona och hane) ska också få varsin ny kompis, men de har bara vart isär i en vecka, så dom kan vänta någon vecka till..
#20 Aha, du menar så. :)
Hälsningar Malin