ny fråga!
jag kollade upp försäkrigar för gerbiler, jag fann dem ganska dyra. hur har ni det? är gerbilerna försäkrade? vad kostar snittvård för en sjuk gerbil, "lönar" det sig att ha försäkring eller skall man betala när det uppkommer något? jag har uppfattat det som att gerbiler är ganska friska djur ändå. så hur tänker ni andra?
bästa gerbilveterinär i stockholm så man vet om det skulle bli tvunget? såg att roslagstull åtminstone had einformation om gerbiler på sin sida.
/anna
Jag har inte försäkring på mina gerbiler. Hade jag haft endast gerbiler hade jag nog försäkrat dom. Men för mig är det en omöjlighet att försäkra alla djuren utan att bli ruinerad, så endast hundar blir försäkrade här.
Som sagt, jag hade nog försäkrat om jag haft bara 2-4 gerbiler och inga andra djur..
Hälsningar Malin
Jag har ingen försäkring på mina, utan lägger unan en slant varje månad till veterinärvård…
har hört att roslagstull är bra, men har ingen personlig erfarenhet…
Jag har ingen försäkring på mina.

I och med att jag har 13 gerbiler, och det kostar minst 30 kr per mån per gerbil så blir det minst 390 kr i mån, och det kostar ca 500 kr att åka in med en gerbil till vet, så jag tjänar på att inte försäkra.

Roslagstull föreslog dock att ta ut en sjuk gerbil och ha den ensam…. vilket vi uppmärksammdes på här på GIF att man inte skall göra. Då kommer de ju inte att gå ihop sedan. Vi hann dock åtgärda misstaget och gerbilflocken förblev intakt.
Vi har inte haft försäkring, det är för dyrt! Med vår kanin skulle vi få betala drygt 500kr i månaden har jag för mig.
#5 Helt rätt att man inte ska splitta en flock pga ett sjukt djur, så länge den sjuka inte blir utstött.
Jag har inte försäkrat mina gerbiler.
Jag har inte heller försäkrat mina.
Mina är inte försäkrade de heller.
Låter som att alla gerbilerna är oförsäkrade 
Jag har inte försäkrade gerbiler, bara en försäkrad katt ;)
//Elin
Det är inte lönsamt att försäkra gerbiler eller andra smådjur, för oftast kommer inte ett veterinär besök upp i självrisken och då får man ju betala allt själv ändå :)

jag har inte försäkrat mina
tack alla, det var nästa det jag misstänkte, att när man måste dit så är det bättre att etala vad det kostar så. för tre gerbiler skulle det bli 1500 om året, men då vet jag! tack!
/anna