snabb fråga...
Är det ok att börja sätta ihop ungarna vid fem veckors ålder? Ska sätta ihop 3 ungar med olika kompisar, så jag behöver börja i tid, för att slippa stressa dom… Har bara en bur som jag kan sätta ihop i också…
Behöver nog akut ett akvarie till…. som jag kan modifiera lite…
Om du sätter ihop de med vuxna gerbiler är 5 veckor perfekt ålder…
Just ja, är det honor så behöver du använda delad bur… kan även vara bra med hanar, men de brukar vara lättare än honor att sätta ihop..

#1,2 Tack för svaren…
Delad bur behövs inte om alla är 5 veckor, det är om du ska sätta ihop 5 vackors med vuxna :)
Hälsningar Malin

#4 japp det är 5 veckors med vuxna…
#5 men då rekomenderar jag att du använder delad bur till alla för att vara på den säkra sidan. Du ser ganska snabbt om dom accpeterar varandra.(Ibland kan det dröja väldigt länge!)
Hälsningar Malin

#6, De 3 gerbilerna som väntar på varsin unge går själva just nu, var och en för sig, så jag hoppas att det ska vara lättare för dom att acceptera en ny när det gått en tid… Pappan till ungarna är en av dom, han är så tillgiven nu, han klättrar upp på armarna på mig när jag öppnar buren. Han har suttit nu i fyra veckor själv och känner sig nog riktigt ensam, han är den första som får en kompis. 
Har du ingen uppfödare i närheten som kan hjälpa dig med allt detta? =)
Hälsningar Malin

#8 Det är ju det som är så tråkigt… ingen på ca 13 mil… i jönköping och i Göteborg…. 13 mil till båda, bor ju själv i Lidköping… Men men, jag vet hur jag ska göra och jag kommer att vara hemma i 3 veckor nu innan min utbildning börjar, så jag känner att jag har tid att grejja med dom. Känner mig rätt så säker på detta nu, efter läst mycket och frågat lite…. Sen har jag ju er…. 
Det finns nån artikel på zooonen som emmajo har skrivit:)
//Elin

#10 aha, kollar upp det, tack för tipset