Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1349 ggr
tjoffsa
0

Tappad svans

Nu börjar jag bli ricktigt frustrerad.

den tilltänkta pappan började först bråka tidigare med sin burkamrat när de delade bur med varandra i den delade buren så jag var tvungen sära på dem. Jag testade även dagen efter att försöka få ihop de igen men den dominanta och hans förra kompis blev ju inte vänner iallafall.

Igår kom vi hem, och såg att ena tjejjen brunsta järnet!!

då satte jag ihop honan och hanen i badkaret och till en början gick det gandka bra förutom att han inte fatta ricktigt hur han skulle göra så då blev han mer och mer frustererad och våldsammare. till slut rök de ihop och bråka rejält. allt gick väldigt fort och nu ser jag att hans svanstipp är borta. det enda som sticker ut ser ut att vara lite av benet. det blöder inget nu men undrar om benbiten kommer lossna eller vad??

honan blev dö rädd så efter kvinnomisshandeln ja..va hon inte sugen mer..så typiskt att allt gick så dåligt!

[Tassy]
0

Nej men usha vilken otur! Rynkar på näsan

Svanstippen läker ihop i sinom tid, håll koll så det inte blir infekterat bara.

Jag vet inte om benbiten trillar bort eller hur det blir, men läker gör det iallafall. Stackars små tussar, så det kan gå Skrikandes

Duracells-Gerbiler
0

En av mina gerbiler fick svanstippen bort biten, och där stack benet ut lite men efter någon dag så var den borta. Vet inte om den trillade bort eller om han kanske bet bort den, han tvättade sig i alla fall jätte mycket innan ben biten försvann.

tjoffsa
0

ja, stackars..varför ska de va så aggressiva mot varanndra för?!! allt blir så mycket svårare. Rynkar på näsan

jag får väl se hur det blir med svansen. han verkar inte hålla på slicka på den.

ska försöka ta en bild senare.

tjoffsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild, men den är inte så bra. man kan se ett sår på svansen också men den tror jag kommer läka bra.

enbartmalin
0

Dom gnager själva av ben biten som saknar päls och hud, har hänt mig med fast det var halva svansen. Har även hänt på min ena jird.

Båda gnagde bort den "döda" svans biten. Efter ungefär 2-6 dagar har dom gnagt av det.

Hälsningar Malin

Be-Bopz
0

Här hemma gnagdes den inte av, hon tappade halva svansen, det tog ca 2 v innan "benet" tappades. Det skrumpnade ihop helt enkelt och trillade av.

tjoffsa
0

tack för svaren då behöver jag inte vara så orolig. Glad

enbartmalin
0

#7 Nej, dom sköter ju det i vilket fall bra själva :)

Hälsningar Malin