Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 533 ggr
[Koppsal]
2009-08-15 17:24
0

badkaret

Hej!

jag hade precis gjort rent badskålen, bara sköljt ur den med vatten, sen torkat den, sen fyllt på med sand, ..

min lilla, som är 9,5 veckor, började gräva i den, sen slickade på botten där det inte var nå sand, och gjorde så några gånger, igår,,

någon som vet varför?

[Tassy]
2009-08-15 17:43
0

Ingen aning om varför dom gör så. Det händer här med, och vissa utav dom mumsar glatt i sig av sanden. Så länge vattenflaskan fungerar som den ska och de små får i sig vätska så verkar det inte vara någon fara.

Jag funderar lite löst på om de behöver mineraler kanske? Jag ska prova att ge mina en mineralsten att gnaga på, de brukar vara uppskattade.

[Koppsal]
2009-08-15 17:50
0

jahapp, :P får väl pröva det då, :P är det inte så att det kanske finns minereler eller "salt" i sanden?? :P

men då bär det av till djuraffären då så får man pröva om det funkar med mineral sten, när vi ändå är inne på ämnet och jag ändå skam dit så undrar jag om man behöver saker till pälsen eller nåt liknande :)

[Tassy]
2009-08-15 20:24
0

Fast gerbiler ska inte ha salt, de kan få njurproblem bland annat utav det. Se till att köpa mineralsten utan salt ;)

[Koppsal]
2009-08-15 20:44
0

okej, tack så mycket :)