Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 708 ggr
[SarahOhrn]
0

Gerbiler och möss i samma hem?

Finns det ingen möjlighet att ha dom i samma hem men ändå kunna ha gerbilerna räknade som vaccinerade eller vad det va….? Så man kan ställa ut gerbilerna fast man har möss hemma också! :/

[ElisabethYL]
0

Är det avmaskning du tänker på?

Isf beror det nog på vilken förening du väljer… SGS och SHF har inget krav på avmaskning, medans däremot SGF har krav på årlig avmaskning…

[SarahOhrn]
0

#1 Ja, det kanske det va. För en tjej jag tänkte köpa gerbiler av sa att jag kan inte ställa ut dom om jag har möss i samma hem… Men då är det inom en av föreningarna bara alltså!

Royalz
0

Jag avmaskar inte mina gerbiler, jag har massa hamstrar också. Kommer bara avmaska dom om dom får mask :)

KadjaNina
0

Inte borde det väll vara något problem att ha båda sorterna? Du ska ju ändå inte ha dem i samma bur. :P Haha

[SarahOhrn]
0

#4 Nej, men gerbilerna räknas inte som avmaskade även om man gjort det om det finns möss i samma hem.. Det är därför jag frågar. För man får inte ställa ut dom inom alla föreningar om dom inte är avmaskade..

[SarahOhrn]
0

#4 Det spelar ingen roll att det inte är samma bur..

[Tassy]
0

Njah, det är enbart SGF som hävdar att det är så, ingen av de andra föreningarna har något att invända så vitt jag vet.

[SarahOhrn]
0

#7 Okej. Visste bara om SGF nämligen då hon jag pratade med om att köpa gerbiler sa att man inte får ställa ut när man har möss i samma hem och trodde då bara de va SGF som hade utställningar. Men då är det inga problem! :)

Royalz
0

Då är det ju bara att välja en annan förening :)

[SarahOhrn]
0

#9 Japp :)