Gerbiler och möss i samma hem?
Finns det ingen möjlighet att ha dom i samma hem men ändå kunna ha gerbilerna räknade som vaccinerade eller vad det va….? Så man kan ställa ut gerbilerna fast man har möss hemma också! :/
Är det avmaskning du tänker på?
Isf beror det nog på vilken förening du väljer… SGS och SHF har inget krav på avmaskning, medans däremot SGF har krav på årlig avmaskning…
#1 Ja, det kanske det va. För en tjej jag tänkte köpa gerbiler av sa att jag kan inte ställa ut dom om jag har möss i samma hem… Men då är det inom en av föreningarna bara alltså!
Jag avmaskar inte mina gerbiler, jag har massa hamstrar också. Kommer bara avmaska dom om dom får mask :)
Inte borde det väll vara något problem att ha båda sorterna? Du ska ju ändå inte ha dem i samma bur. :P Haha
#4 Nej, men gerbilerna räknas inte som avmaskade även om man gjort det om det finns möss i samma hem.. Det är därför jag frågar. För man får inte ställa ut dom inom alla föreningar om dom inte är avmaskade..
#4 Det spelar ingen roll att det inte är samma bur..
Njah, det är enbart SGF som hävdar att det är så, ingen av de andra föreningarna har något att invända så vitt jag vet.
#7 Okej. Visste bara om SGF nämligen då hon jag pratade med om att köpa gerbiler sa att man inte får ställa ut när man har möss i samma hem och trodde då bara de va SGF som hade utställningar. Men då är det inga problem! :)
Då är det ju bara att välja en annan förening :)
#9 Japp :)