Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1553 ggr
KadjaNina
0

Har blivit gerbilägare

Jag har skaffat två gerbil pojkar. Såg en annons där de sålde 4 mån gamla gerbiler, både honor och hanar. Jag frågade för skojsskull min pojkvän igår kväll om vi skulle fa och titta. Han gick med på det! Det trodde jag aldrig.

Jag skulle ha tagit två hanar från Norrskens gerbiler i vintras, men då ändrade min pojkvän sig helt plötsligt och velade inte ha några.

Vi åkte och kollade på dem för ungefär en timma sen. Trodde inte vi skulle gå därifrån med två gerbiler. Vi valde pojkarna tillsammans. Jag såg att han blev lite kär i de små liven.

Jag kan fota dem sen. De behöver nog lite lugn och ro. Den ena pojken är en black och jag gissar att den andra är en black pied variegated.

Jag har dessutom ett problem, vattenflaskan läcker och vattnet är slut inom någon minut. Kan jag göra nånting åt det eller måste jag köpa en ny vattenflaska? De får ha en skål tills vidare.

Pose-idon
0

Vad roligt! Välkommen till foumet föresten!

Mitt tips är att köpa en ny vattenflaska. Dom kan bli förkylda om spånet bli blöt.

//Elin

KadjaNina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack! Får göra det på måndag. De klarar väll sig med en skål tillsvidare? Djuraffären har inte öppet på söndagar och de stänger redan kl.14 på lördagar.

Kunde inte motstå att ta några bilder. Tog bilderna med mobilen så de är skitkassa. Kan tillägga att de inte bor i petboxen utan vi fixar "buren" så de får vara där tills det är klart. De ska bo i en plastlåda (ungefär som samla lådorna från Ikea fast den är inte köpt där).

KadjaNina
0

Vad tycker ni att de ska heta? Vi har inte kommit på något vettigt ännu, tyvärr. :S

KadjaNina
0

Visst är den ena en black pied variegated föresten?

KadjaNina
0

Här är dem igen!

Pose-idon
0

#4 Han har väl inte vita hår på rumpan?

Om inte är han Black pied collared.

Om det är en pied varigated så ska han se ut ungifär såhär på rumpan:

//Elin

KadjaNina
0

Ska kika. Nej, det hade han inte. Är inte så bra på färger, men jag försöker lära mig. :) Tack så mycket!

KadjaNina
0

David har döpt den svarta till Lucifer. :P Vad tycker ni den andra ska heta?

enbartmalin
0

Om den inte har vita strån på rumpan är det en Pied collared.

Vatten flaskan: prova att skruva fast "locket" ordentligt hårt, det får inte komma in någon luft alls. Hjälper inte det måste man köpa ny.

Hoppas inte pojkvännen ångrar sig om dessa

Lycka till :)

Hälsningar Malin

KadjaNina
0

Får testa det annars får jag köpa en ny vattenflaska imorgon.

Det tror jag inte. Han tycker verkligen om de små liven.

Tack! :)

[Tassy]
0

Det är en väldigt vackert tecknad pied collared du här där!

Jättetjusiga gerbiler bägge två :) Grattis!

KadjaNina
0

Tackar! :)

southdakota
0

Vilka fina små parvlar Glad

[SarahOhrn]
0

Är inte buren lite liten? :O

KadjaNina
0

Det där är transportburen ;P

[SarahOhrn]
0

#15 Ah okej! :D Tänkte jag också.. Hehe..

KadjaNina
0

Har bestämt mig för att döpa dem till Sirius Black & Remus Lupin :) Kommer kalla dem för bara Sirius och Lupin. Haha gissa om jag är en HP nörd?

Pose-idon
0

#7 Haha ;)

//Elin

KadjaNina
0

Jag har satt in en äggkartong och de är i den nästan hela tiden. Det är sällan som man ser de vara ute. Vågar de inte komma ut? :S

[SarahOhrn]
0

#19 Antar att dom är nattdjur precis som möss. Dom ligger också i äggkartongen mest hela dagarna, favoritplatsen! ;)

KadjaNina
0

#20 Men gerbilerna är ju inte utpräglade nattdjur. De ska väll vara aktiva dag som natt?

KadjaNina
0

Vid ungefär vilken ålder blir de fullvuxna? De var uppe nyss. Men när jag kom in i köket så flydde de in i äggkartongen. :(

[SarahOhrn]
0

#21 Aha, nä jag har ingen aning. Tänkte bara att det kunde vara så, jag har sjläv inga gerbiler. :) Men annars kanskedom gör sig hemmastadda bara..

KadjaNina
0

Har dem ute på soffan nu. De har hittat ett mysigt litet hörn att hålla till i.

KadjaNina
0

Lupin :)

Pose-idon
0

Dom är nog bar alite msånervösa över sitt nya hem ;)

//Elin

KadjaNina
0

#26 Säkert, jag håller på att få dem tama. De kommer fram till handen om man har något gott i den. ;)